Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB2B.01 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklayabilecektir.
• Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimleyebilecektir.
• Okulöncesi eğitimde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayabilme. | 2 | Dramanın bir yöntem olarak eğitim öğretimdeki gerekliliğini açıklayabilme. | 3 | Drama türlerini açıklayabilme, dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını söyleyebilme. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde yöntem olarak dramanın kullanım alanları
Uyum ve güven çalışmaları
İmgesel düşünme ve ifade
Düş gücünü geliştirme
Özgür düşünme yetisini kazanma
Sosyal bilgiler dersinde grup çalışmaları ve drama
Grup çalışmalarında düşünce geliştirme
Drama yoluyla iletişim ve etkileşim
Duyular ve drama ilişkisi
Okulöncesi eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması
Okulöncesi eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması
Okulöncesi eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması
Okulöncesi eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması
Okulöncesi eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Drama teriminin tanımı ve anlamı | | | 2 | Drama teriminin benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı | | | 3 | Dramanın tarihi | | | 4 | Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları | | | 5 | Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması | | | 6 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | | | 7 | Drama da özel teknikler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dramanın değerlendirilmesi | | | 10 | Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri | | | 11 | Yeni örneklerin geliştirilmesi | | | 12 | Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması | | | 13 | Geliştirilen drama örneklerinin farklı biçimlerde uygulama teknikleri çalışmaları | | | 14 | Geliştirilen drama örnekleri hakkında değerlendirme ve eleştiri yapılması | | | 15 | Geliştirilen drama örnekleri hakkında değerlendirme ve eleştiri yapılması | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|