BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SBS10Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü TarihSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih kullanımının amacını ve önemini anlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Rafet METİN
Öğrenme Çıktıları
1Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir.
2Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımları değerlendirir.
3Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir
4Yerel tarih kavramını açıklar.
5Sözlü tarih kavramını açıklar.
6Yerel tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler.
7Sözlü tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan tarihsel kanıt kullanma, yerel tarih ve sözlü tarih çalışmaları ile ilgili etkinlikler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyal Bilgilerin tanımı ve kapsamı
2Sosyal Bilgiler ve Tarih biliminin ilişkisi
3Tarihsel Kanıtın Tanımı ve Birinci Elden Kaynak İle İlişkisi, Tarihsel Kaynak ve Kanıtlar
4Tarihsel Kaynakların Çeşitleri, Kanıtların Tarihsel Anlama Üzerindeki Etkililiği
5Tarihsel Kanıt Türleri
6Kanıt Temelli Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanımı
7Yerel Tarih, Yerel Tarihin Tanımı, Konusu ve Çalışma Alanı
8Yerel Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Yerel Tarih, Türkiye’de Yerel Tarihin Önündeki Engeller, Yerel Tarihin Kaynakları
9Sosyal Bilgiler ve Yerel Tarih Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Konuları Ve Yaklaşımları
10Sözlü Tarih, Sözlü Tarihin Tanımı, Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarihin Tarihçesi
11Sözlü Tarihin Konusu, Sözlü Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Sözlü Tarih
12Sosyal Bilgiler Dersinde Sözlü Tarihin Kullanımı
13Türkiye’de Yerel Tarih Araştırmaları
14Türkiye’de Sözlü Tarih Araştırmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEB, 4.75./6./7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Burke, Bloch, Febre, Braudel, Mc Lennan, Ladurie, Vilar, Hobsbown, Lefebre, Bloch, M.(1985). Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları. S.Jones(2007). Tarih ve Tarihçi/Annales Okulu İzinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma248
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
ÖÇ7                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek