Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SBS10 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih kullanımının amacını ve önemini anlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Rafet METİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir. | 2 | Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımları değerlendirir. | 3 | Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir | 4 | Yerel tarih kavramını açıklar. | 5 | Sözlü tarih kavramını açıklar. | 6 | Yerel tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler. | 7 | Sözlü tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan tarihsel kanıt kullanma, yerel tarih ve sözlü tarih çalışmaları ile ilgili etkinlikler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal Bilgilerin tanımı ve kapsamı | | | 2 | Sosyal Bilgiler ve Tarih biliminin ilişkisi | | | 3 | Tarihsel Kanıtın Tanımı ve Birinci Elden Kaynak İle İlişkisi, Tarihsel Kaynak ve Kanıtlar | | | 4 | Tarihsel Kaynakların Çeşitleri, Kanıtların Tarihsel Anlama Üzerindeki Etkililiği | | | 5 | Tarihsel Kanıt Türleri | | | 6 | Kanıt Temelli Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanımı | | | 7 | Yerel Tarih, Yerel Tarihin Tanımı, Konusu ve Çalışma Alanı | | | 8 | Yerel Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Yerel Tarih, Türkiye’de Yerel Tarihin Önündeki Engeller, Yerel Tarihin Kaynakları | | | 9 | Sosyal Bilgiler ve Yerel Tarih Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Konuları Ve Yaklaşımları | | | 10 | Sözlü Tarih, Sözlü Tarihin Tanımı, Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarihin Tarihçesi | | | 11 | Sözlü Tarihin Konusu, Sözlü Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Sözlü Tarih | | | 12 | Sosyal Bilgiler Dersinde Sözlü Tarihin Kullanımı | | | 13 | Türkiye’de Yerel Tarih Araştırmaları | | | 14 | Türkiye’de Sözlü Tarih Araştırmaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB, 4.75./6./7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı.
Burke, Bloch, Febre, Braudel, Mc Lennan, Ladurie, Vilar, Hobsbown, Lefebre, Bloch, M.(1985). Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları.
S.Jones(2007). Tarih ve Tarihçi/Annales Okulu İzinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|