BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SBS5Sınıf İçi Öğrenmelerin DeğerlendirilmesiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretim İlke ve Uyglamaları temel alınarak Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmeleri değerlendirilmelerinde ne tür araçları kullanılacaklarına karar vermelerinde yardımcı olacak bilgileri sunmak ve bu bilgileri kavrayıp uygulamalarına yardımcı olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ
Öğrenme Çıktıları
1Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Alanında uygulanabilir öğretim ilke ve yöntemlerine dayalı ölçme araçları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
2Eğitim yaklaşımlarına göre öğrenmelerin nasıl ve hangi araçlarla değerlendirileceğini açıklar.
3Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerini tanır.
4Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanabileceği farklı öğrenme alanlarına yönelik araçlar geliştirir.
5Geliştirdiği ölçme araçlarını öğrenme çıktılarının değerlendirilmesinde kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geneleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi dersine giriş
2 Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
3Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Öğretim İlke ve Yöntemleri
4Sınıf içi ölçme değerlendirme
5Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri
6 Geleneksel ölçme araçları
7 Geleneksel ölçme araçları
8ara sınav
9 Geleneksel ölçme araçları
10Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar
11Akran değerlendirmesi
12Tutum ölçekleri
13Tutum ölçekleri
14Başarı değerlendirmesi ve not verme. Projelerin teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Proje Hazırlama144
Bireysel Çalışma4520
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5840
Okuma4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek