Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SBS4 | Küreselleşme ve Toplum | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Toplumların geçmişten bugüne değişimini ve sürekliliğini kavrar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Memet KUZEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal bilgiler eğitiminde küresel yaklaşımı açıklayabilecektir. | 2 | Küresel sistemleri açıklayabilecektir. | 3 | Dünya kültürlerini ve bu kültürlerin Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki yerini ve önemini tanıyabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Küreselleşme ve Türkiye’ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri;
Türkiye’nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve
bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Küresel eğitimin genel tanımı ve özellikleri | | | 2 | Sosyal bilgilerde çok kültürlü eğitim ve küresel eğitim yaklaşımlarının karşılaştırılması | | | 3 | Türkiye’de ve dünyada kültürel çeşitlilik ve bu konunun sosyal bilgiler programındaki yerinin tartışılması | | | 4 | Kültür ağırlıklı öğretimin incelenmesi | | | 5 | | Eleştirel ırk teorisinin irdelenmesi | | 6 | Küresel eğitimle ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi | | | 7 | Küresel eğitimle ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi | | | 8 | Dönem Ara Sınavı | | | 9 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim programlarında çokkültürlülük | | | 10 | Sosyal bilgiler ders kitaplarında çoğulculuk ve çok kültürlü eğitim uygulamalar | | | 11 | Dini çeşitlilik ve eğitim konusunun incelenmesi | | | 12 | Cinsiyet önyargısı | | | 13 | Küresel eğitim yoluyla önyargıların azaltılması | | | 14 | Küresel eğitim yoluyla önyargıların azaltılması | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Zygmunt Bauman (2020) Küreselleşme Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
John Tomlinson (2017) Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Erol Manisalı (2004) Türkiye ve Küreselleşme. İstanbul: Derin Yayınları
Erol İyibozkurt (1999) Türkiye ve Küreselleşme. Bursa: Ezgi Yayınları
Mevlüt Özben (2019). Kültür ve Toplum. İstanbul: Bilge Kültür Sanat
Milena Doytcheva (2020) Çokkültürlülük. İstanbul: İletişim
Celalettin Yanık (2013). Dünyada ve Türkiye'de Çokkültürlülük. Bursa: Sentez yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|