BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SBS3Harita Bilgisi ve UygulamalarıSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının harita ve yön okuryazarlığına sahip olabilme ve bu okuryazarlığı öğretme süreçlerine aktarabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY
Öğrenme Çıktıları
1Harita ve yön okuryazarı olabilme.
2Harita ve yön okuryazarlığına ilişkin temel kavramları öğrenebilme
3Harita ve yön okuryazarlığına ilişkin becerileri kazanabilme.
4Harita ve yön okuryazarlığına ilişkin edinmiş olduğu bilgi ve becerileri ders etkinliğine dönüştürebilme.
5Sosyal bilgiler dersi öğretim programları kazanımlarına yönelik öğretim etkinliği olarak uygulayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Harita; haritalama teknikleri; Harita türleri ve kullanım alanları; Sosyal bilgiler öğretimde harita ve harita kullanımı ile ilgili kavramlar; Mekânı algılama becerisi öğretiminde harita kullanım uygulamaları; Harita çizme ve haritanın öğretimde etkin kullanımına yönelik uygulama örnekleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Harita ve yönün tanımı; harita ve yön becerileri
2haritaların çeşitleri, haritada bulunması gereken özellikler, eğitim öğretimde harita kullanmanın faydaları
3Harita becerileri ; Yön bulma ve tarif etme becerisi
4Harita becerileri; kroki çizme ve okuma becerisi
5Harita becerileri: Taslak harita oluşturma ve fiziksel özellikleri tanımlama becerisi
6Harita becerileri: Sembolleri anlama ve yorumlama becerisi
7Harita becerileri: Konum ve koordinat belirleme becerisi, Uzaklık ölçme becerisi;
8Dönem Ara Sınavı
9Harita becerileri: Uzaklık ölçme becerisi; Harita okuma ve yorumlama becerisi
10Yön okuryazarlığı
11Neden harita ve yön okuryazarlığı ve sosyal bilgiler programlarında harita ve yön okuryazarlığı
12Projeksiyon bilgisi
13Haritacılığın kısa tarihçesi
14Haritalarda yer şekillerinin gösterilmesi
15Harita ve yön okuryazarlığı ile ilgili yapılan etkinlik örneklerinin değerlendirilmesi
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kuzey. M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin harita ve yön okuryazarlığı üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış doktora tezi. Eğitim Enstitüsü, Atatürk Üniversitesi. Erzurum KUZEY, M. (2017). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Harita ve Yön Okuryazarlığı. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 831-858.. Akkuş, Z., & Kuzey, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin harita ve yön becerilerine sahip olma ve bu becerileri yaşama aktarabilme durumları üzerine bir değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 201-234. Ülkü Eser Ünaldı (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri ve öğretmenleri için harita bilgisi ve uygulamaları. Ankara: Gazi Kitapevi Murat Tanrıkulu (2013). Haritaya davet. İstanbul: Yeditepe
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ114524435445312       
ÖÇ214524445445413       
ÖÇ314524445345313       
ÖÇ415524445345311       
ÖÇ515524445345314       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek