BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SBS2Günümüz Dünya SorunlarıSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Doğal afetler ve çevre sorunlarının insan yaşamındaki etkilerini tartışabilecektir. • Doğal kaynakların sınırlılığının sonuçlarını analiz edebilecektir. • İnsan hakları ihlallerini analiz edebilecektir. • Nüfus artışının etkilerini değerlendirebilecektir. • Ülke ve dünya sorunlarına duyarlı olabilecektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yavuz DEĞİRMENCİ Dr. Öğr. Üyesi Furkan ALTUNAY
Öğrenme Çıktıları
1Günümüz dünya sorunlarının çeşitlerini öğrenebilme.
2Mevcut dünya sorunlarının çözüm yollarını kavrayabilme.
3Mevcut dünya sorunlarına çözüm arayan ulusal, uluslar arası kuruluşları tanıyabilme.
4Günümüz dünya sorunlarının tarihsel alt yapısını bilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Planlama Dünyanın karşı karşıya kaldığı politik, ekonomik, ekolojik ve sosyal sorunlara genel bakış Nüfus ile ilgili sorunlar, Açlık,Kıtlık,Fakirlik İnsan Hakları İhlalleri İnsan Hakları İhlalleri İnsan Hakları İhlalleri Irkçılık, Dil, Din, Mezhep Çatışmaları Sağlık Sorunları Adalet Sorunları İdari Yapı ve Yönetimsel Sorunlar İdari Yapı ve Yönetimsel Sorunlar Ekonomik Sorunlar (Enflasyon, Devalüasyon, Küreselleşme), Ekolojik Sorunlar (Erozyon, deprem, taşkınlar, kuraklık, çığ vb.) Ekolojik Sorunlar (Trafik, gürültü, hava, su, toprak kirliliği, kentleşme vb.)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünyamız ve geleceği
2Günümüz dünya sorunlarına toplu bakış
3Beşeri çevre ve sorunları
4Nüfus ve sorunları
5Şiddet ve terör olayları
6Göç sorunu
7Sağlık sorunları
8Ara sınav
9Yerleşme ile ilgili sorunlar
10Atık sorunu
11Ekonomik çevre sorunları
12Tarım ve hayvancılıkla ilgili sorunlar
13Ormancılık ve balıkçılıkla ilgili sorunlar.
14Dünya sorunlarının çözümü için yapılan çalışmalar
15İklim Değişiklikleri
16Yarıyıl sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tacar,Pulat.Demokrasi ve Terör.Merkez bankası yayınları,Ankara:2002Oğuz, Burhan.Çevre Üzerine Düşünceler.TCV yayınları,Ankara:1991ATALAR,Ömer.Avrupa Birliği ve İnsan Hakları.Başbakanlık Yayınları,Ankara :2002DAĞI, İhsan,Necati Polat. Demokrasi ve İnsan Hakları El Kitabı. TDV. yayınları, Ankara :1999DAĞI, İhsan, Necati Polat. Herkes İçin Demokrasi ve İnsan Hakları. Liberte yayınları, Ankara :2004DOĞAN, ismail. Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları. Pegem Yayıncılık , Ankara :2002KARPAT,Kemal H. Türk Demokrasi Tarihi. AFA.Yayınları,İstanbul .1996 SARTORİ,Giovanni. Demokrasi Teorisine Geri Dönüş. Çev:Tunçer Karamustafaoğlu, Mehmet Turhan, Yetkin Yayım evi, Ankara :1996ALTUNYA,Niyazi.Vatandaşlık Bilgisi.Nobel Yayınları,Ankara :2003ANAR,Erol. İnsan Hakları Tarihi. Ceylan Matbaacılık, İstanbul .1996
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek