Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ9 | Eğitimde Program Geliştirme | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme.
Eğitim programlarının genel yapısı, temelleri ve program geliştirme süreçleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilme.
Sosyal bilgiler dersi öğretim programı okuryazarı olabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim programı geliştirmenin genel yapısını hakkında bilgi edinebilme | 2 | Eğitim programı geliştirmenin esaslarını kavrayabilme | 3 | Öğretim programı geliştirme süreçlerini uygulayabilme. | 4 | Program okuryazarı olabilme. | 5 | Program geliştirmede hedef ve hedef yaklaşımlarını açıklayabilme. | 6 | Program geliştirmede içerik ve içerik seçimi ile ilgili ilkeleri açıklayabilme. | 7 | Program geliştirmede öğrenme-öğretme süreçlerini ve yaklaşımlarını açıklayabilme. | 8 | Program geliştirmede değerlendirme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilme. | 9 | Türkiye'de program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarını analiz edebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar;
Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri;
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri;
Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri;
Program geliştirmenin aşamaları;
Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler;
Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi;
içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi;
Program geliştirme süreci ve modelleri;
Eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri;
Program okuryazarlığı;
Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları;
MEB öğretim programlarının özellikleri;
Öğretim programlarının uygulanması;
Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | | | 3 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | | | 4 | Program geliştirmenin toplumsal ve ekonomik temelleri | | | 5 | Eğitim programı tasarımı ve modeller | | | 6 | Eğitim programı tasarımı ve modeller | | | 7 | Program geliştirme süreçleri | | | 8 | Dönem Ara Sınavı | | | 9 | Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar | | | 10 | İhtiyaç belirleme yaklaşım ve teknikleri | | | 11 | Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar | | | 12 | İçeriğin düzenlenmesi | | | 13 | Eğitim durumlarının düzenlenmesi | | | 14 | Program değerlendirme süreci | | | 15 | Program değerlendirme süreci | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Peter F. Oliva , William R. Gordon, II (2018). program geliştirme (Çev. Ed. Kerim Gündoğdu). Ankara: Pegem Akademi
Özcan Demirel (2019). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi
Hasan Şeker (2019). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Anı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | | | | | | | | ÖÇ7 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | | | | | | | | ÖÇ8 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 4 | | | | | | | | ÖÇ9 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|