BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ9Eğitimde Program GeliştirmeSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme. Eğitim programlarının genel yapısı, temelleri ve program geliştirme süreçleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilme. Sosyal bilgiler dersi öğretim programı okuryazarı olabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim programı geliştirmenin genel yapısını hakkında bilgi edinebilme
2Eğitim programı geliştirmenin esaslarını kavrayabilme
3Öğretim programı geliştirme süreçlerini uygulayabilme.
4Program okuryazarı olabilme.
5Program geliştirmede hedef ve hedef yaklaşımlarını açıklayabilme.
6Program geliştirmede içerik ve içerik seçimi ile ilgili ilkeleri açıklayabilme.
7Program geliştirmede öğrenme-öğretme süreçlerini ve yaklaşımlarını açıklayabilme.
8Program geliştirmede değerlendirme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilme.
9Türkiye'de program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarını analiz edebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; Program geliştirmenin aşamaları; Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; Program geliştirme süreci ve modelleri; Eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; Program okuryazarlığı; Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; Öğretim programlarının uygulanması; Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
2Program geliştirmenin kuramsal temelleri
3Program geliştirmenin kuramsal temelleri
4Program geliştirmenin toplumsal ve ekonomik temelleri
5Eğitim programı tasarımı ve modeller
6Eğitim programı tasarımı ve modeller
7Program geliştirme süreçleri
8Dönem Ara Sınavı
9Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar
10İhtiyaç belirleme yaklaşım ve teknikleri
11Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar
12İçeriğin düzenlenmesi
13Eğitim durumlarının düzenlenmesi
14Program değerlendirme süreci
15Program değerlendirme süreci
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Peter F. Oliva , William R. Gordon, II (2018). program geliştirme (Çev. Ed. Kerim Gündoğdu). Ankara: Pegem Akademi Özcan Demirel (2019). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Hasan Şeker (2019). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Anı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ135312414334423       
ÖÇ235322414334543       
ÖÇ335312414334533       
ÖÇ455512415335434       
ÖÇ545412413333434       
ÖÇ645412413334434       
ÖÇ745412413334524       
ÖÇ845412413335514       
ÖÇ955412514333434       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek