Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ7 | Eğitimde Drama | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına drama ve oyun kavramlarını tanıtmak, dramanın farklı disiplin ve derslerde bir yöntem olarak kullanımı konusunda deneyim kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dramanın temel özelliklerini tanımlar. | 2 | Diğer dersleri planlarken drama yönteminden yararlanır. | 3 | Dramada kullanılan teknikleri açıklar ve kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla,
pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama
basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanıma ve tanışma etkinlikleri -Dramaya giriş | | | 2 | Drama-oyun ilişkisi | | | 3 | Dramada kullanılan teknikler | | | 4 | Drama planının aşamaları | | | 5 | Dramanın bileşenleri | | | 6 | Eğitimde dramanın tarihçesi | | | 7 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | | | 10 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | | | 11 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | | | 12 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | | | 13 | Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Öğrenci sunumları | | | 16 | Final Haftası | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınevi.
2. Calp, Ş., Kalyon Şahin, D., Bulut, P., & Kuşdemir, Y. (2020). İlkokulda Drama Uygulamaları. Ankara: Vizetek Yayınları.(3.Baskı).
3. Üstündağ, T. (2014). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 2 | 28 |
Performans | 17 | 2 | 34 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|