Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ3 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. | 2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | 3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugün hakkında bilgi verir | 4 | Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir | 5 | Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | 6 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir | 7 | Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | 8 | işitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | 9 | İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | 10 | Özel gereksinimli çocukların tanı ve durumlarının nedenleri hakkında bilgi verir. | 11 | Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve yaygınlık oranları hakkında bilgi verir. | 12 | Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler hakkında bilgi verir | 13 | Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları hakkında bilgi verir. | 14 | Özel eğitimde aile eğitimi uygulamaları uygulamaları hakkında bilgi verir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri
(dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal
ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB
tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan
çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel eğitim terimi ve kapsadığı alan | | | 2 | Özel gereksinimli çocukların sahip olduğu özellikler | | | 3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü | | | 4 | Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri | | | 5 | Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri | | | 6 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu | | | 7 | Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini | | | 8 | işitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri | | | 9 | İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri | | | 10 | Özel gereksinimli çocukların tanıları ve durumlarının nedenleri | | | 11 | Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve yaygınlık oranları | | | 12 | Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler | | | 13 | Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları | | | 14 | Özel eğitimde aile eğitimi uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Quiz | 2 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 1 | 9 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|