Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ7 | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik ve vatandaşlık sorumluluklarını üstlenmek için hazırlamak,. İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırabilme.
İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili kavramları ve tarihsel gelişimlerini açıklayabilme.
insan hakları ve demokrasi ile ilgili belgeleri ve uygulamaları yorumlayabilme.
Ders içi öğrenme ortamlarında bu ders kapsamında öğrendikleri uygulayabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramları kavrayabilme. | 2 | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimini kronolojik olarak ifade edebilme. | 3 | İnsan hakları ve demokrasi ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilme ve bu belgelere göre sorumluluklarını yerine getirebilme. | 4 | İnsan hakları ve demokrasi alanında yaşanan temel sorunlara yönelik çözüm önerileri getirebilme. | 5 | İnsan hakları ve demokrasi eğitimi ile ilgili farkındalık oluşturabilme. | 6 | Dezavantajlı çocukların eğitimine insan hakları ve demokrasi bağlamında gerekli önemi verebilme. | 7 | Etkin ve yetkin vatandaşlar yetiştirebilme. | 8 | İnsan hakları ve demokrasi ilgili evrensel değerleri ; aile, okul, sınıf ve sosyal yaşamın her alanında uygulayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi;
Demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık;
Haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.);
İnsan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitim |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Demokrasi | | | 2 | İnsan hakları | | | 3 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası ve ulusal örgütler ile temel belgeler | | | 4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası ve ulusal örgütler ile temel belgeler | | | 5 | Çocuk hakları eğitimi | | | 6 | İnsan hakları ve demokrasi eğitimi: niçin ve nasıl? | | | 7 | Dünyada ve Türkiye'de insan hakları ve demokrasi eğitiminin tarihçesi | | | 8 | Dönem Ara Sınavı | | | 9 | Dünyada ve Türkiye'de insan hakları ve demokrasi eğitiminin tarihçesi | | | 10 | Sosyal bilgiler dersinde demokrasi ve insan hakları eğitimi | | | 11 | Sosyal bilgiler dersinde demokrasi ve insan hakları eğitimi | | | 12 | Çocuk hakları ve dezavantajlı çocukların eğitimi | | | 13 | İlkokulda insan hakları yurttaşlık ve demokrasi öğretimi | | | 14 | İnsan hakları sorunları şiddet ve yerel konular | | | 15 | Medya ve demokrasi | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Refik Turan (2017). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
İsmail Acun (2019). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
Hasan Bozkaya (2021). Çocuk hakları ve göçmen çocukların eğitimi. Ankara: Sonçağ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 4 | 3 | | | 5 | | 3 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | 3 | | | 5 | | 3 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | 3 | | | 5 | | 3 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 3 | | | 5 | | 3 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | 3 | | | 5 | | 4 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | 5 | 3 | | | 5 | | 4 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | 5 | 3 | | | 5 | | 4 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | 5 | 3 | | | 5 | | 4 | | | 3 | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|