Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE4111 | Dil Bilimi I | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İnsan dilinin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi vermek. Dil evrenselleri ve dile özgü özellikleri kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ferdi GÜZEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan dilinin yapısını ve özellikleri hakkında bilgi verilir. | 2 | Dilin özellikleri ve türleri öğretilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dilin tanımı ve doğuşu. Dil bilim kuramları ve dil bilim okulları. Dilin doğuşu hakkındaki tartışmalar. Yapısına ve kökenine göre dünya dilleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dilin tanımı ve özellikleri | | | 2 | dil bilgisi ve dil bilimi | | | 3 | Dil incelemeleri tarihi | | | 4 | dil bilimin doğuşu | | | 5 | dil bilimi kuramları | | | 6 | dil bilimi kuramları | | | 7 | dil bilimi kuramları | | | 8 | ara sınav | | | 9 | dil bilimi kuramları | | | 10 | dil biliminin dalları | | | 11 | Dil biliminin dalları | | | 12 | dilin doğuşu ile ilgili görüşler | | | 13 | dünya dilleri | | | 14 | yapısına göre diller | | | 15 | kökenine göre diller | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aksan, D.. Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim) TDK Yayınları. Ankara 1998.
Kerimoğlu, C. Genel Dilbilime Giriş. Pegem Akademi. Ankara 2014.
Korkmaz, Z. Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yayını, Ankara 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|