BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE3128Türk Dilinin Bugünkü MeseleleriSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ferdi Güzel
Öğrenme Çıktıları
1Dilin tanımını yapar, dilin millet hayatındaki yerini ve önemini bilir.
2Dil yanlışlarını bilir. Dili doğru kullanmak için çaba gösterir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1DİL NEDİR? DİLLERİN DOĞUŞU NASIL OLMUŞTUR?
2YERYÜZÜNDEKİ DİLLER VE DİL TÜRLERİ
3TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞLİMİ
4TÜRKLERİN KULLANDIĞI BAŞLICA ALFABELER-TÜRK DİLİNİN BUGÜNKÜ DURUMU
5TÜRKÇEDE SESLER VE TÜRKÇENİN SES ÖZELLİKLERİ (FONETİK)
6KELİME BİLGİSİ (MORFOLOJİ)
7SÖZ DİZİMİ
8ARA SINAV
9YAZIM KURALLARI
10NOKTALAMA İŞARETLERİ-1
11NOKTALAMA İŞARETLERİ-2
12ANLATIM BOZUKLUKLARI-1
13ANLATIM BOZUKLUKLARI-2
14TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI
15TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilgegil, Kaya, Türkçe Dilbilgisi I-II, Ankara 1963. Gülsevin, Gürer ve Boz Erdoğan (Ed.) Türkçenin Çağdaş Sorunları, Ankara 2015
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi51470
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1222113122213212
ÖÇ2322212122112231
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek