BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE309.9BBeden Folkloru/Davranışın EtnografyasıSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde, organik bir materyal, sosyo-kültürel bir inşa, bir dışavurum yolu ve aracı, sembolik ve metaforik bir fenomen, fenomenolojik bir deneyim, politik bir söylem ve güç, kişisel bir proje, performans ve bilimsel bir analiz kategorisi olarak beden ve bedenleşme süreçlerinin ontolojik, epistemolojik ve fenomenolojik boyutları ile ilgili tarihsel, bağlamsal ve işlevsel bir bilgi birikimi ve analitik yaklaşım kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR. TUĞBA AKKOYUN
Öğrenme Çıktıları
1Lisans düzeyinde model olarak incelediği kültürel çözümlemeleri kendi araştırma konularında uygular ve bilgisini derinleştirir; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bedenin tanımı, bedenin organik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve kişisel boyutları Batı düşünce geleneği içinde beden: mezar, mabed, makine, organizma ve sosyo-kültürel yapılandırma olarak beden Doğu geleneği ve İslam kültürü içinde beden Geleneksel toplumlarda, feodal toplumlarda, modern toplumlarda ve postmodern toplumlarda beden Bedenin şekillenmesi, süslenmesi, modifiye edilmesi, bedensel duyumlar, beden teknikleri, beden parçaları, beden süreçleri, beden ürünleri Naturalist, Sosyal Yapılandırmacı, Sembolik-Etkileşimci-Performatif, Fenomenolojik, Feminist, Postmodern beden teori ve yaklaşımları Postmodern, performatif, queer, modern ilkelci, cyborg, tüketici, kimlik projesi bedenler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden nasıl tanımlanabilir? Bedenin yaşamsal, toplumsal, kültürel, siyasi, ekonomik ve bireysel boyutları
2Batılı düşüncede ve kültürde beden:
3Doğu geleneği ve İslam kültürü içinde beden
4Geleneksel toplumlarda ve kültürlerde beden algısı, teknikleri, modifikasyonları
5Modern ve postmodern nedir? Bu toplumlarda beden algısı nasıldır?
6Bedenin, süslenmesi, değiştirilmesi, şekillenmesi, bedensel hisler, vücut teknikleri, bedenin parçaları, bedenle ilgili süreçler, bedensel ürünler
7Beden Teorileri ve Yaklaşımları: Naturalist-Özcü Teori, Sosyal Yapılandırmacı Teori, Fenomenolojik Teori
8Ara sınav
9Beden Teorileri ve Yaklaşımları: Sembolik-Etkileşimci Teori-Performans Teori
10Feminist Hareket ve Teori: Cinsiyetli Beden, Alt-Üst Edici Bedenler
11Post-Yapısalcı Teori: Michel Foucault, İktidar-Söylem-Güç İlişkileri ve Beden
12Postmodernite, Kapitalizm, Tüketim Kültürü, Kişisel Kimlik Projesi Bedenler
13Teknoloji ve Hibrid Bedenler
14Damgalanmış, Anormal-Ucube, Hasta, Engelli, Karşıt Bedenler
15Damgalanmış, Anormal-Ucube, Hasta, Engelli, Karşıt Bedenler
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
John, S. Simon Human Body and Folklore, Lap Lambert Academic Publ.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi51470
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1322454155433242
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek