|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE309.9B | Beden Folkloru/Davranışın Etnografyası | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde, organik bir materyal, sosyo-kültürel bir inşa, bir dışavurum yolu ve aracı, sembolik ve metaforik bir fenomen, fenomenolojik bir deneyim, politik bir söylem ve güç, kişisel bir proje, performans ve bilimsel bir analiz kategorisi olarak beden ve bedenleşme süreçlerinin ontolojik, epistemolojik ve fenomenolojik boyutları ile ilgili tarihsel, bağlamsal ve işlevsel bir bilgi birikimi ve analitik yaklaşım kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DOÇ. DR. TUĞBA AKKOYUN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Lisans düzeyinde model olarak incelediği kültürel çözümlemeleri kendi araştırma konularında uygular ve bilgisini derinleştirir; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bedenin tanımı, bedenin organik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve kişisel boyutları
Batı düşünce geleneği içinde beden: mezar, mabed, makine, organizma ve sosyo-kültürel yapılandırma olarak beden
Doğu geleneği ve İslam kültürü içinde beden
Geleneksel toplumlarda, feodal toplumlarda, modern toplumlarda ve postmodern toplumlarda beden
Bedenin şekillenmesi, süslenmesi, modifiye edilmesi, bedensel duyumlar, beden teknikleri, beden parçaları, beden süreçleri, beden ürünleri
Naturalist, Sosyal Yapılandırmacı, Sembolik-Etkileşimci-Performatif, Fenomenolojik, Feminist, Postmodern beden teori ve yaklaşımları
Postmodern, performatif, queer, modern ilkelci, cyborg, tüketici, kimlik projesi bedenler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Beden nasıl tanımlanabilir? Bedenin yaşamsal, toplumsal, kültürel, siyasi, ekonomik ve bireysel boyutları | | | 2 | Batılı düşüncede ve kültürde beden: | | | 3 | Doğu geleneği ve İslam kültürü içinde beden | | | 4 | Geleneksel toplumlarda ve kültürlerde beden algısı, teknikleri, modifikasyonları | | | 5 | Modern ve postmodern nedir? Bu toplumlarda beden algısı nasıldır? | | | 6 | Bedenin, süslenmesi, değiştirilmesi, şekillenmesi, bedensel hisler, vücut teknikleri, bedenin parçaları, bedenle ilgili süreçler, bedensel ürünler | | | 7 | Beden Teorileri ve Yaklaşımları: Naturalist-Özcü Teori, Sosyal Yapılandırmacı Teori, Fenomenolojik Teori | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Beden Teorileri ve Yaklaşımları: Sembolik-Etkileşimci Teori-Performans Teori | | | 10 | Feminist Hareket ve Teori: Cinsiyetli Beden, Alt-Üst Edici Bedenler | | | 11 | Post-Yapısalcı Teori: Michel Foucault, İktidar-Söylem-Güç İlişkileri ve Beden | | | 12 | Postmodernite, Kapitalizm, Tüketim Kültürü, Kişisel Kimlik Projesi Bedenler | | | 13 | Teknoloji ve Hibrid Bedenler | | | 14 | Damgalanmış, Anormal-Ucube, Hasta, Engelli, Karşıt Bedenler | | | 15 | Damgalanmış, Anormal-Ucube, Hasta, Engelli, Karşıt Bedenler | | | 16 | FİNAL | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | John, S. Simon Human Body and Folklore, Lap Lambert Academic Publ. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|