Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE2183 | Türk Dili Tarihi 2 | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üy. Arzu ÖZDOĞANOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dilin tanımını yapar, dilin millet hayatındaki yerini ve önemini bilir. Yeryüzündeki dillerin köken ve yapı bakımından sınıflandırılması konusunda yorum yapar.. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | DİL NEDİR? DİLLERİN DOĞUŞU NASIL OLMUŞTUR? | | | 2 | YERYÜZÜNDEKİ DİLLER VE DİL TÜRLERİ | | | 3 | TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞLİMİ | | | 4 | TÜRKLERİN KULLANDIĞI BAŞLICA ALFABELER-TÜRK DİLİNİN BUGÜNKÜ DURUMU | | | 5 | TÜRKÇEDE SESLER VE TÜRKÇENİN SES ÖZELLİKLERİ (FONETİK) | | | 6 | KELİME BİLGİSİ (MORFOLOJİ) | | | 7 | CÜMLE BİLGİSİ (SENTAKS) | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | YAZIM KURALLARI-2 | | | 10 | NOKTALAMA İŞARETLERİ-1 | | | 11 | NOKTALAMA İŞARETLERİ-2 | | | 12 | ANLATIM BOZUKLUKLARI-1 | | | 13 | ANLATIM BOZUKLUKLARI-2 | | | 14 | TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI | | | 15 | TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ERCİLASUN, B., Ahmet (2008). Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|