Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE4119 | Kültürel Semboller ve Sistemler 1 | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dilin ve kültürün toplum yaşamındaki öneminin kavratılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Tuğba AKKOYUN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil ve kültür ilişkisi, dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılmasını ifade eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve öğeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları; milli kültürler; küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar | | | 2 | kültürün kaynakları ve öğeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür | | | 3 | bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür | | | 4 | kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; | | | 5 | Türk kültüründe yazı, Türklerin Kullandıkları alfabeler | | | 6 | kültür ve din | | | 7 | Türklerin İslamiyet öncesi inandıkları dinler | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Türklerin İslamiyet öncesi inandıkları dinler | | | 10 | Türklerde ad Alma ve ad verme gelenekleri | | | 11 | Türklerde yemek kültürü | | | 12 | Türklerde giyim kuşam | | | 13 | Türklerde geleneksel tiyatro | | | 14 | Atatürk ve Türk Dili | | | 15 | küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kültür ve Dil, Mehmet Kaplan
Türk Kültür Tarihi, Şerafettin Turan |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|