|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0104.3 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Endüstriyel İşletmelerde İnsan Kaynaklarının etkin, verimli, uyumlu ve kârlı yönetimi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1) Endüstri Mühendislerine üretimin her sürecinde yer alan insan unsurunun başarı,verimlilik ve kârlılıktaki önemini benimsetmek | 2 | 2) Kurumsal insan yönetimi (kadrolama,başarı değerleme,personel geliştirme,yönlendirme,koruma ve endüstriyel ilişkiler) konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak | 3 | 3) Görev tanımına uygun kişilik yapısı belirleme becerisi | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kadrolama(Personel İhtiyaç Planlaması, Personel Tedarik Kaynakları ve Yöntemleri, Personel Seçme ve Yerleştirme İşlemleri ve Psikoteknik Testler),Bireysel Performans Değerleme Teknikleri(Hedef ve Yetkinlik Bazlı) ,Personel Geliştirme Çalışmaları(Eğitim ve Kariyer Yönetimi),Personel Sicili ve Özlük Hakları Yönetimi, İş Değerleme ve Ücret Yönetimi, Personel Yönlendirme Çalışmaları(Motivasyon, Zaman ve Stres Yönetimi, Değişim ve Çatışma Yönetimi, Kurum Kültürü, Liderlik v.s),Endüstri İlişkileri, Personel Koruma Çalışmaları (İşçi sağlığı ve iş Güvenliği) | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Tanımlar ve Kavramlar | | | 2 | Kadrolama Çalışmaları(İş Analizleri,Zaman ve Metot Etüdleri,İş Gerekleri,Görev Tanımları,Yetki ve Sorumluluklar,Organizasyonel Yapı ve İK’nın yeri ve Önemi) | | | 3 | Kadrolama Çalışmaları(Personel İhtiyaç Planlaması,Süreci ve Yöntemleri,Tedarik Süreci ve Kaynakları) | | | 4 | Kadrolama Çalışmaları (Personel Seçme ve Yerleştirme Teknikleri,Kişilik Yapıları,Psikoteknik Testler) | | | 5 | Performans(Başarı)Değerleme Sistemleri(Hedef Bazlı ve Yetkinlik Bazlı 360°Perf.Değerleme) | | | 6 | Personel Geliştirme Çalışmaları(Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi,Eğitim Yöntem ve Çeşitleri,Eğitim Etkinliğinin Ölçülmesi, | | | 7 | Personel Geliştirme Çalışmaları (Kariyer Planlama,Kariyer Anket ve Görüşmeleri,Kariyer Basamakları ,Kariyer Haritaları ve Kariyer Sorunları | | | 8 | İş Değerleme Çalışmaları, İş Değerleme Süreci,Yöntemleri ,İş Sınıflama ve Derecelendirilmesi | | | 9 | Ücret Yönetimi,Ücret Araştırmaları,Ücret Yapısının Kurulması,Ücretleme ve Ücret Sistemleri | | | 10 | Personel Yönlendirme (Motivasyon,Liderlik,Zaman ve Stres Yönetimi,Değişim ve Çatışma Yönetimi) | | | 11 | Personel Yönlendirme(Kurum Kültürü ve İklimi,Takım Ruhuve Kalite Çemberleri,İletişim Teknikleri,Sağlıklı DüşünmeYöntemleri ,Beyin Fırtınası ve Raporlama Teknikleri, | | | 12 | Endüstri İlişkileri(İşçi-İşveren İlişkileri,Sendikalar,Toplu Pazarlık ve Sözleşmeler,Şikayet ,Disiplin ve Öneri Sistemleri,Çevre ve Sivil Toplum Kuruluşları) | | | 13 | Personel Koruma Çalışmaları(İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, İlgili Mevzuat,İş Kazaları ve Önleme Yolları) | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | BAYRAKTAROĞLU S, ‘İnsan Kaynakları Yönetimi’ Sakarya Kitabevi 2. Baskı Sakarya, 2006
"DAVID A.D,STEPHEN P.R ‘Fundamentals Of Human Resource
Management’8.Edition,John Wiley&Sons
Inc.NJ.USA ,2005
" | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 75 | Rapor Sunma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 | Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | 4 | 4 | ÖÇ2 | | | | | | | 4 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | 2 | 2 | ÖÇ4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|