BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0104.3İnsan Kaynakları YönetimiSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Endüstriyel İşletmelerde İnsan Kaynaklarının etkin, verimli, uyumlu ve kârlı yönetimi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11) Endüstri Mühendislerine üretimin her sürecinde yer alan insan unsurunun başarı,verimlilik ve kârlılıktaki önemini benimsetmek
22) Kurumsal insan yönetimi (kadrolama,başarı değerleme,personel geliştirme,yönlendirme,koruma ve endüstriyel ilişkiler) konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak
33) Görev tanımına uygun kişilik yapısı belirleme becerisi
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kadrolama(Personel İhtiyaç Planlaması, Personel Tedarik Kaynakları ve Yöntemleri, Personel Seçme ve Yerleştirme İşlemleri ve Psikoteknik Testler),Bireysel Performans Değerleme Teknikleri(Hedef ve Yetkinlik Bazlı) ,Personel Geliştirme Çalışmaları(Eğitim ve Kariyer Yönetimi),Personel Sicili ve Özlük Hakları Yönetimi, İş Değerleme ve Ücret Yönetimi, Personel Yönlendirme Çalışmaları(Motivasyon, Zaman ve Stres Yönetimi, Değişim ve Çatışma Yönetimi, Kurum Kültürü, Liderlik v.s),Endüstri İlişkileri, Personel Koruma Çalışmaları (İşçi sağlığı ve iş Güvenliği)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Tanımlar ve Kavramlar
2Kadrolama Çalışmaları(İş Analizleri,Zaman ve Metot Etüdleri,İş Gerekleri,Görev Tanımları,Yetki ve Sorumluluklar,Organizasyonel Yapı ve İK’nın yeri ve Önemi)
3Kadrolama Çalışmaları(Personel İhtiyaç Planlaması,Süreci ve Yöntemleri,Tedarik Süreci ve Kaynakları)
4Kadrolama Çalışmaları (Personel Seçme ve Yerleştirme Teknikleri,Kişilik Yapıları,Psikoteknik Testler)
5Performans(Başarı)Değerleme Sistemleri(Hedef Bazlı ve Yetkinlik Bazlı 360°Perf.Değerleme)
6Personel Geliştirme Çalışmaları(Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi,Eğitim Yöntem ve Çeşitleri,Eğitim Etkinliğinin Ölçülmesi,
7Personel Geliştirme Çalışmaları (Kariyer Planlama,Kariyer Anket ve Görüşmeleri,Kariyer Basamakları ,Kariyer Haritaları ve Kariyer Sorunları
8İş Değerleme Çalışmaları, İş Değerleme Süreci,Yöntemleri ,İş Sınıflama ve Derecelendirilmesi
9Ücret Yönetimi,Ücret Araştırmaları,Ücret Yapısının Kurulması,Ücretleme ve Ücret Sistemleri
10Personel Yönlendirme (Motivasyon,Liderlik,Zaman ve Stres Yönetimi,Değişim ve Çatışma Yönetimi)
11Personel Yönlendirme(Kurum Kültürü ve İklimi,Takım Ruhuve Kalite Çemberleri,İletişim Teknikleri,Sağlıklı DüşünmeYöntemleri ,Beyin Fırtınası ve Raporlama Teknikleri,
12Endüstri İlişkileri(İşçi-İşveren İlişkileri,Sendikalar,Toplu Pazarlık ve Sözleşmeler,Şikayet ,Disiplin ve Öneri Sistemleri,Çevre ve Sivil Toplum Kuruluşları)
13Personel Koruma Çalışmaları(İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, İlgili Mevzuat,İş Kazaları ve Önleme Yolları)
14
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BAYRAKTAROĞLU S, ‘İnsan Kaynakları Yönetimi’ Sakarya Kitabevi 2. Baskı Sakarya, 2006 "DAVID A.D,STEPHEN P.R ‘Fundamentals Of Human Resource Management’8.Edition,John Wiley&Sons Inc.NJ.USA ,2005 "
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav175
Rapor Sunma125
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Rapor Hazırlama188
Rapor Sunma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1      44
ÖÇ2      45
ÖÇ3      22
ÖÇ4        
ÖÇ5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek