Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM4112 | Çok Ölçütlü Karar Verme | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Birden fazla kritere/faktöre bağlı olan, uzman görüşlerine bağlı olarak ve grup olarak çözülmesi gereken bazı karar problemlerinin çözüm tekniklerinin öğretilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hamid YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir probleme etki eden faktörleri belirleyebilmek | 2 | Çok kriterli problemlerin kriter ağırlıklarını uygun yöntemler kullanarak belirleyebilmek | 3 | Çok kriterli problemleri uzman görüşleri ile grup karar verme olarak çözebilmek | 4 | Uzlaşık programlama konusundaki temel konseptleri tarif etmek. | 5 | Amaç programlama problemleri için matematik modeller geliştirmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Giriş ve Temel Kavramlar ,Çok kriterli ve grup karar verme , Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) Yöntemi ,Analitik Ağ Süreci (AAS) Yöntemi ,DEMATEL Yöntemi ,TOPSIS Yöntemi ,DEMATEL ve AAS Yöntemlerinin birlikte kullanımı ,AAS ve TOPSIS Yöntemlerinin birlikte kullanımı ,VIKOR Yöntemi ,PROMETHEE Yöntemi ,Gri İlişki Analizi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | | | 2 | Çok kriterli ve grup karar verme | | | 3 | Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) Yöntemi | | | 4 | Analitik Ağ Süreci (AAS) Yöntemi | | | 5 | DEMATEL Yöntemi | | | 6 | TOPSIS Yöntemi | | | 7 | DEMATEL ve AAS Yöntemlerinin birlikte kullanımı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | AAS ve TOPSIS Yöntemlerinin birlikte kullanımı | | | 10 | VIKOR Yöntemi | | | 11 | PROMETHEE Yöntemi | | | 12 | Gri İlişki Analizi | | | 13 | Proje Sunumları | | | 14 | Proje Sunumları | | | 15 | Proje Sunumları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nolberto Munier (2011), A Strategy for Using Multicriteria Analysis in Decision-Making: A Guide for Simple and Complex Environmental Projects
Cengiz Kahraman (2008), Fuzzy Multi-Criteria Decision Making: Theory and Applications with Recent Developments |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 62 | Proje Sunma | 1 | 38 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|