BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EM4112Çok Ölçütlü Karar VermeSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Birden fazla kritere/faktöre bağlı olan, uzman görüşlerine bağlı olarak ve grup olarak çözülmesi gereken bazı karar problemlerinin çözüm tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hamid YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Bir probleme etki eden faktörleri belirleyebilmek
2Çok kriterli problemlerin kriter ağırlıklarını uygun yöntemler kullanarak belirleyebilmek
3Çok kriterli problemleri uzman görüşleri ile grup karar verme olarak çözebilmek
4Uzlaşık programlama konusundaki temel konseptleri tarif etmek.
5Amaç programlama problemleri için matematik modeller geliştirmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Giriş ve Temel Kavramlar ,Çok kriterli ve grup karar verme , Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) Yöntemi ,Analitik Ağ Süreci (AAS) Yöntemi ,DEMATEL Yöntemi ,TOPSIS Yöntemi ,DEMATEL ve AAS Yöntemlerinin birlikte kullanımı ,AAS ve TOPSIS Yöntemlerinin birlikte kullanımı ,VIKOR Yöntemi ,PROMETHEE Yöntemi ,Gri İlişki Analizi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve Temel Kavramlar
2Çok kriterli ve grup karar verme
3Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) Yöntemi
4Analitik Ağ Süreci (AAS) Yöntemi
5DEMATEL Yöntemi
6TOPSIS Yöntemi
7DEMATEL ve AAS Yöntemlerinin birlikte kullanımı
8Ara Sınav
9AAS ve TOPSIS Yöntemlerinin birlikte kullanımı
10VIKOR Yöntemi
11PROMETHEE Yöntemi
12Gri İlişki Analizi
13Proje Sunumları
14Proje Sunumları
15Proje Sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nolberto Munier (2011), A Strategy for Using Multicriteria Analysis in Decision-Making: A Guide for Simple and Complex Environmental Projects Cengiz Kahraman (2008), Fuzzy Multi-Criteria Decision Making: Theory and Applications with Recent Developments
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav162
Proje Sunma138
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Proje Sunma188
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ122323221
ÖÇ232333232
ÖÇ332323231
ÖÇ423332231
ÖÇ531322322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek