Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EM410.2B | Dinamik Programlama | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere optimizasyon problerinin çözümünde dinamik programlama tekniğinin kullanımını ve bunun avantajlarını öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erdemalp Özden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dinamik programlamayı tanıma becerisi kazanır | 2 | En kısa yol problemini tanıma ve çözme becerisi kazanır | 3 | Envanter problemini tanır ve çözer | 4 | Kaynak dağıtımı problemini tanır ve çözer | 5 | sırt çantası problemini tanır ve çözer | 6 | Ekipman yenileme problemini tanır ve çözer | 7 | özel problemlerin network gösterimini yapar | 8 | Wagner-Within algoritmasını tanıma ve çözme becerisini kazanır | 9 | Olasılıklı dinamik programlama problemlerini tanır ve çözer | 10 | Olasılıklı stok modeli problemlerini tanır ve çözer |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Şebeke problemleri, Stok problemi, Kaynak dağıtımı problemi, Sırt çantası problemi, Ekipman yenileme problemi, Özel örnek problemlerin şebek gösterimleri, Wagner-Within algoritması, Silver-Meal sezgiseli, Olasılıklı dinamik programlama, Olasılıklı stok modeli, Dinamik programlama problemlerinin çözümünde Excel and WinQSP kullanımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Şebeke problemleri | | | 3 | En kısa yol problemi | | | 4 | Stok problemi | | | 5 | Kaynak dağıtımı problemi | | | 6 | Genelleştirilmiş kaynak dağıtımı problemi | | | 7 | Sırt çantası problemi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ekipman yenileme problemi | | | 10 | Özel örnek problemlerin şebek gösterimleri | | | 11 | Wagner-Within algoritması | | | 12 | Silver-Meal sezgiseli | | | 13 | Olasılıklı dinamik programlama | | | 14 | Olasılıklı stok modeli | | | 15 | Dinamik programlama problemlerinin çözümünde Excel and WinQSP kullanımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Winston W.L. Operations Research: Applications and Algorithms, Canada, Brooks/Cole |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Rapor | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ7 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ9 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|