BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YS0701.02Çocuk, Kadın ve Yaşlılarda EgzersizSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Hüsniye ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Temel ve Yardımcı Biyomotor yetilerin çeşitlerini ayrı ayrı tanımlayarak birbirleriyle ilişkilendirebilme,
2Antrenman planlanmasına ilişkin temel kavramları açıklayabilme,
3Yükselti antrenmanlarının temel mantığını algılayabilme
4Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilme
5Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilme,
6Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilme,
7Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme,
8Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme,
9Farklı yaş ve performans düzeylerine göre uygun yüklenme yöntemlerini seçebilme,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Antrenmanın tanımı ve amaçları,
2Antrenmanın planlama ilkeleri ve çeşitleri,
3Süperkompenzasyon kuramı.
4Sporda enerji metabolizmaları,
5Sporda enerji metabolizmaları,
6Yüklenme yöntemleri,
7Temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri,
8Ara sınav
9Sürat antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri,
10Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri,
11Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri,
12Koordinatif yetilerin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri,
13Yükselti antrenmanları
14Sürantrenman
15Olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15          
ÖÇ2 5         
ÖÇ3  5        
ÖÇ4   5       
ÖÇ5    5      
ÖÇ6     4     
ÖÇ7      4   5
ÖÇ8       4 5 
ÖÇ9        4  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek