Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT31602 | Spor Tesisleri Planlaması ve Ergonomik Yaklaşımlar | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sporun ulusal ve uluslar arası amaçlara ulaşabilmesindeki temel unsurlarından biri olan ve spor faaliyetlerinin yapıldığı spor tesislerinin planlanması, tasarım ve yapımındaki esasları, işletme şartları ve özelliklerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sporun insan yaşamındaki yeri, önemi ve spor yapma amaçlarını kavrayabilme | 2 | Spor tesislerine neden ihtiyaç duyulur cevabını arama | 3 | Spor tesislerinin ülkelere kazandırdığı katkıları değerlendirebilme | 4 | Türkiye’ deki spor tesislerinin sorunlarını tartışabilme | 5 | Spor tesisi yapımı, tasarımı ve planlamasındaki temel unsurları öğrenme | 6 | Spor tesisi oluşturulmasına yönelik projeler geliştirme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sporun insan yaşamındaki yeri, spor yapma amaçları,Spor tesislerinin tanımı, önemi ve uygulamadaki türleri,Türkiye’deki spor tesisleri sorunları,Spor tesislerinin yapımı, tasarım ve planlamasındaki temel unsurlar,Olimpiyat Oyunları spor tesisleri,Spor tesislerinin işletilmesi şartları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sporun insan yaşamındaki yeri ve önemi Spor yapma amaçları
| | | 2 | Spor tesislerinin tanımı ve önemi Analiz aşamasındaki spor tesislerinin uygulamadaki türleri Spor tesislerinin çeşitleri
| | | 3 | Türkiye’deki spor tesisleri sorunları Spor tesislerinin yapımındaki temel prensipler Tesislerin yapımında görev alan kurumlar
| | | 4 | Spor tesisleri planlaması
| | | 5 | Spor tesislerinin tasarım ve yapımında dikkat edilecek esaslar Örnek bir spor salonu tesisi
| | | 6 | Spor salonunda olması gereken özellikler Spor salonu programlaması Spor tesislerinin kullanıcıları
| | | 7 | Olimpiyat Oyunları tesisleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Takım sporları saha ölçüleri (Basketbol, Futbol, Hentbol, Voleybol)
| | | 10 | Bireysel sporlar saha ölçüleri (Atletizm, cimnastik, tenis, yüzme)
| | | 11 | Tesis planlamada donatı olarak spor alanları
| | | 12 | Spor tesislerinin işletilmesinde göz önüne alınacak işletme şartları Spor tesisleri işletme yönetmeliği
| | | 13 | Spor tesislerinin yönetimi Spor tesislerinin bakım ve onarımı
| | | 14 | Spor tesislerinden faydalanma ve tesislerin tahsisi
| | | 15 | Dönem projesi sunumları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | 4 | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | 4 | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | 4 | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | 5 | ÖÇ6 | | | | | | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|