|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT40925 | Sportif Ritmik Cimnastik | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ritmik cimnastik, tanımı, tarihçesi, gelişimi ve günümüz uygulamalarını, branş kurallarını sınıflayabilme, değerlendirme kuralları hakkında bilgi vermek, müzik eşliğinde, aletsiz veya el aletleri ile değişik yön, düzlem, açılarda, uzay/alan/mekân kullanımlarını uygulamayabilmek ve kişiye hareket zenginliğini kazandırmak, yaratıcılığı geliştirmek (koordinatif yetiler) bu kazanımları her yaşta bu eğitimi alacak bireylere aktarabilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ritmik cimnastik tarihi ve disiplinleriyle ilgili temel bilgileri tanımlayabilme . | 2 | Ritmik cimnastik kurallarını sınıflayabilme, terminoloji hakkında bilgi edinebilme. | 3 | Ritmik cimnastikte kullanılan temel vücut hareketlerini yapabilme. | 4 | Ritmik cimnastik aletlerinde temel tekniklerini uygulayabilme ve koreografi oluşturabilme | 5 | Ritmik cimnastik branşının spor alanındaki önemini bilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ritmik cimnastik, tanımı, tarihçesi, gelişimi ve günümüz uygulamalarını, branş kurallarını sınıflayabilme, değerlendirme kuralları hakkında bilgi vermek, müzik eşliğinde, aletsiz veya el aletleri ile değişik yön, düzlem, açılarda, uzay/alan/mekân kullanımlarını uygulamayabilmek ve kişiye hareket zenginliğini kazandırmak, yaratıcılığı geliştirmek (koordinatif yetiler) bu kazanımları her yaşta bu eğitimi alacak bireylere aktarabilmektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ritmik cimnastik tarihçesi, branş tanıtımı
| | | 2 | Branş kuralları Branş ısınma yöntemlerine giriş Vücut hareketlerinin sınıflandırılması
| | | 3 | RC te vücut elementleri (salınımlar, daireler, sekizler, dönüşler, yol katetmeler, ritmik adımlar, sekme ve hoplamalar, pre-akrobatik elementler) | | | 4 | Koordinatif yetiler (hareketlerde denge, ritim, tepki, ayrıştırma, birleştirme, yönlendirme, değiştirme yetileri, alan uzay, yön düzlem açı kullanımları, akıcılık)
| | | 5 | Vücut hareketleri ile küçük kombinasyonlar oluşturma Esneklik çalışmaları Temel bale çalışmaları İp aleti teknikleri
| | | 6 | Branş kuralları Temel bale çalışmaları Pivotlar İp aleti teknikleri
| | | 7 | Branş kuralları Sıçramalar İp aleti teknikleri Koreografi oluşumları
| | | 8 | ara sınav | | | 9 | Branş kuralları Dengeler ve koordinasyon çalışmaları Çember aleti teknikleri | | | 10 | Çember aleti teknikleri Koreografi oluşumları | | | 11 | Esneklik ve dalgalar Top aleti teknikleri | | | 12 | Labut aleti teknikleri | | | 13 | Kurdele aleti teknikleri Koreografi oluşumları ve değerlendirme | | | 14 | final sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sportif Ritmik Cimnastik Arzu Karaali Konter, 1998 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 5 | 70 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | | | | 4 | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | | 4 | | | | 4 | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | | 4 | | ÖÇ5 | | | 4 | | | | | 4 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|