Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT31223 | Okçuluk | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı çeşitli teknik ve taktik beceriler kazandırılarak öğrencilerin okçuluk branşında uzman bir eğitici olmasının sağlanmasıdır. Bu becerilerden bazıları şunlardır: Teknik ve taktik yetkinliklerin geliştirilmesi, güvenlik ve etik bilincin geliştirilmesi, eğitim ve öğretim yetkinliklerinin kazanılması, branşına özgü temel taktiksel yöntemlerin öğretilmesi becerileri, antrenörlük alanına ait temel prensipler, antrenman programı hazırlanmasını öğretimi, takım yönetimi. branşa özgü antrenman metotları geliştirme, Her yaş grubuna ait antrenman programı hazırlanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç Dr. Mevlüt GÖNEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okçuluk sporunun tarihini kategorilerini ve önemini bilir. | 2 | Alanın oyun kurallarını uygular | 3 | Okçuluğa ait teknik ve taktik öğretim yöntemlerini bilir. | 4 | Yaş guruplarına göre antrenman planlaması yapar. | 5 | Okçuluğa yönelik zihinsel antrenman yöntemlerini bilir. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders , İleri Düzey Teknik Yetkinlikler, Yay kurma ve hassas ayarlama, müsabaka kuralları, Rekabetçi Performans Gelişimi, Psikolojik Hazırlık ve Stres Yönetimi, Güvenlik ve Etik Bilinci, Eğitim ve Öğretim Becerilerinin geliştirilmesi gibi konuları içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okçulukta İleri Düzey Teknikler (Temel duruş ve alternatif duruş tekniklerinin öğretilmesi). | | | 2 | Nişan Alma ve Hedef Odaklılık (İleri düzey nişan alma tekniklerinin öğrenilmesi ve pratik uygulamaları, konsantrasyon egzersizleri) | | | 3 | Nişan Alma ve Hedef Odaklılık (Farklı mesafelerden nişan alma ve ayarlamaların yapılması) | | | 4 | Oyun kuralları. | | | 5 | Yay kurma ve Ayarlamalar (İleri düzeyde yay ayarlamalarının öğrenilmesi ve uygulanması, Ok ve yayın etkileşimini anlama ve doğru ayarlamaların yapılması). | | | 6 | Yay kurma ve Ayarlamalar (eknik hataların tanımlanması ve düzeltilmesi için bireysel çalışmalar). | | | 7 | Müsabaka ortamlarında Rekabetçi Stratejiler ve Taktikler (Rakipleri analiz etme ve karşı stratejiler geliştirme) | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Psikolojik Hazırlık ve Stres Yönetimi (Rekabetçi baskı altında performansın yönetilmesi Stres ve kaygı ile başa çıkma stratejilerinin öğrenilmesi, Motivasyonun sürdürülmesi ve hedeflere odaklanma becerilerinin geliştirilmesi) . | | | 10 | Güvenlik ve Etik Kurallar (İleri düzey güvenlik protokolleri ve ekipman bakımı, Güvenli antrenman ortamlarının oluşturulması ve korunması). | | | 11 | Yaş gruplarına göre antrenman planlaması. | | | 12 | Eğitim ve Öğretim Becerileri (Bireysel ve grup eğitim tekniklerinin öğrenilmesi ve uygulanması Öğrenci performansının değerlendirilmesi ve geri bildirim sağlanması) | | | 13 | Branşa özgü antrenman metodları | | | 14 | Her yaş grubuna ait antrenman programı | | | 15 | genel tekrar | | | 16 | Final Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Coach’s Manual Entry Level- World Archery, FITA Coach’s ManualARCHERY FROM A TO Z-CHRISTIAN BERG, ARCHERY
Fundamentals-Teresa Johnson, A BEGINNERS GUIDE TO ARCHERY FORM-DAVID MULLEN, ARCHERY FITNESS Physical training for the modern archer-Ashley Kalym, The Archery Drill Book STEVE RUIS | MIKE GERARD. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|