Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANTBS.19 | Orienting | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Oryantiringle ilgili bilgi ve becerilerin öğretilmesi,Harita ve pusula ile yön bulmayı,arazide herhangi bir hedefi bulmayı öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oryantiringin Tanımı ve tarihçesini öğrenir | 2 | Oryantiringin faydalarını öğrenir | 3 | Oryantiring yarışma çeşitleri ve şekillerini öğrenir | 4 | Takımların oluşumu ve puanlamanın nasıl yapıldığını öğrenir | 5 | Oryantiring yarışma kurallarını öğrenir | 6 | Kontrol kartları ve işaretleme aletlerini öğrenir | 7 | Oryantiring Sporunda kullanılan malzemeleri öğrenir | 8 | Harita ve kenar bilgileri , ayrıntılı harita çizme yi öğrenir | 9 | Arazide Oryantiring uygulamasını öğrenir | 10 | Kontrol tanımlarını öğrenir | 11 | Simge ve sembolleri öğrenir | 12 | Oryantiring ile ilgili kavramlar ve terimleri öğrenir | 13 | Arazi arızaları ve kesit almayı öğrenir | 14 | Kurallarına uygun Oryantiring yarışı yapabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oryantiring nedir ? Tanımı ve tarihçesi, Oryantiring ile ilgili kavramlar,
Oryantiring Sporunda kullanılan malzemeler, Oryantiring yarışma çeşitleri ve şekilleri, Oryantiring yarışma kuralları, Harita kenar bilgileri, Yön tayini ve mesafe tahmini, Arazi arızaları ve kesit alma, oryantiring yarışı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oryantiringin Tanımı ve tarihçesi
| | | 2 | Oryantiringin faydaları | | | 3 | Oryantiring yarışma çeşitleri ve şekilleri | | | 4 | Takımların oluşumu ve puanlama | | | 5 | Oryantiring yarışma kuralları | | | 6 | Kontrol noktaları ,kartları ve işaretleme aletleri | | | 7 | Oryantiring Sporunda kullanılan malzemeler | | | 8 | vize sınavı | | | 9 | Harita ve kenar bilgileri , ayrıntılı harita çizme
| | | 10 | Arazide Oryantiring uygulaması ve değerlendirme | | | 11 | Kontrol tanımları | | | 12 | Simge ve semboller | | | 13 | Oryantiring ile ilgili kavramlar ve terimler | | | 14 | Arazi arızaları ve kesit alma | | | 15 | Sonuç ve değerlendirme | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Okullarda Oryantiring 06-12 Yaş (Göran ANDERSSON)
Oryantiring Ders Notları Ali Tunç Niğde/ 2009
Oryantiring Semineri Notları ?Üniversiteler Spor Federasyonu ? 12-14 Kasım Gazi Üniversitesi BESYO / Ankara/ 1999
Oryantiring Federasyonu veb sayfası Ankara/2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | 4 | ÖÇ12 | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ13 | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ14 | | | | | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|