BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT40901Artistik CimnastikSeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin artistik cimnastiğin içeriğini, hareket öğretimini, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesini, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini analiz ederek yorumlayabilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Artistik cimnastiğin içeriğini açıklayabilme.
2Artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemini kavrayabilme.
3Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özelliklerini kavrayabilme
4Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkelerini kavrayabilme
5Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini irdeleyebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Cimnastiğin tarihçesi,artistik cimnastiğin içeriği,artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemi, Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özellikleri, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkeleri, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri konularının öğrenimini kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cimnastiğin tarihcesi Yer: taklalar / Koreografi: temel vücut pozisyonları
2Artistik cimnastiğin içeriği Yer: çember / Koreografi: vücut bölüm pozisyonları
3Artistik cimnastikte yardım ve emniyet Yer: amut / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar
4Sportif ısınma ve cimnastikte ısınma Yer: öne ve geri köprü / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar
5Sporda yetenek nedir? Kulplu beygir: tek bacak salınımlar
6Antropometri Kulplu beygir: mantarda devir
7Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesi Halka: salınımlar
8Ara sınav
9Artistik cimnastikte hareket öğretiminde temel ilkeler Halka: duruşlar
10Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri Atlama masası: koşu tekniği
11Terminoloji Atlama masası: sıçrama tahtasının kullanımı
12Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler Paralel: asılışta ve koltukta salınım
13Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler Paralel: dayanımda salınım
14Yeni başlayanlarda motor becerilerin gelişim çalışmaları Barfiks- KP: salınımlar
15Yeni başlayanlarda motor becerilerin gelişim çalışmaları Barfiks-KP: salınımda dönüşler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Istvan K./Ivan C,Floor exercises,2005 Slovenia • Istvan K./Ivan C,Pommel Horse exercises,Hungarian Gymnastics Federation • Istvan K./Ivan C,Rings,2002,USA • FIG Academy,MAG technical Lecture notes ,L1 • FIG Academy,WAG technical Lecture notes ,L1 • Claude P,Fondements de la gymnastigue,1982 Paris • Karl K,Gymnastigue A Lecole Prımaıre,1989 Paris • •D.Sevimay ÖZER/K.Özer.Çocuklarda Motor Gelişim,1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14570
Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ14    4     
ÖÇ2   4    4  
ÖÇ3 4    4   4
ÖÇ4    4    4 
ÖÇ5  4    4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek