Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT40901 | Artistik Cimnastik | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin artistik cimnastiğin içeriğini, hareket öğretimini, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesini, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini analiz ederek yorumlayabilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Artistik cimnastiğin içeriğini açıklayabilme. | 2 | Artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemini kavrayabilme. | 3 | Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özelliklerini kavrayabilme | 4 | Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkelerini kavrayabilme | 5 | Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini irdeleyebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Cimnastiğin tarihçesi,artistik cimnastiğin içeriği,artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemi, Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özellikleri, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkeleri, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri konularının öğrenimini kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Cimnastiğin tarihcesi | Yer: taklalar / Koreografi: temel vücut pozisyonları | | 2 | Artistik cimnastiğin içeriği
| Yer: çember / Koreografi: vücut bölüm pozisyonları | | 3 | Artistik cimnastikte yardım ve emniyet
| Yer: amut / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar | | 4 | Sportif ısınma ve cimnastikte ısınma | Yer: öne ve geri köprü / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar | | 5 | Sporda yetenek nedir? | Kulplu beygir: tek bacak salınımlar
| | 6 | Antropometri | Kulplu beygir: mantarda devir
| | 7 | Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesi | Halka: salınımlar | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Artistik cimnastikte hareket öğretiminde temel ilkeler
| Halka: duruşlar | | 10 | Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri
| Atlama masası: koşu tekniği | | 11 | Terminoloji | Atlama masası: sıçrama tahtasının kullanımı
| | 12 | Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler
| Paralel: asılışta ve koltukta salınım | | 13 | Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler
| Paralel: dayanımda salınım | | 14 | Yeni başlayanlarda motor becerilerin gelişim çalışmaları
| Barfiks- KP: salınımlar | | 15 | Yeni başlayanlarda motor becerilerin gelişim çalışmaları
| Barfiks-KP: salınımda dönüşler | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Istvan K./Ivan C,Floor exercises,2005 Slovenia • Istvan K./Ivan C,Pommel Horse exercises,Hungarian Gymnastics Federation • Istvan K./Ivan C,Rings,2002,USA • FIG Academy,MAG technical Lecture notes ,L1 • FIG Academy,WAG technical Lecture notes ,L1 • Claude P,Fondements de la gymnastigue,1982 Paris • Karl K,Gymnastigue A Lecole Prımaıre,1989 Paris • •D.Sevimay ÖZER/K.Özer.Çocuklarda Motor Gelişim,1998 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | | | | 4 | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | | 4 | | | | 4 | ÖÇ4 | | | | | 4 | | | | | 4 | | ÖÇ5 | | | 4 | | | | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|