BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS0501.4Türk Kültür Tarihi (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi)Seçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk kültürünü oluşturan bütün unsurların incelenmesi. Türk kültürü içerisinde yer alan önemli kurumları aktarabilme. Türk kültürünün sosyal, siyasi ve coğrafi şartlara göre tarih içerisinde nasıl bir seyir izlediğini tanımak. Türk tarihine ait olan kurumların tarihimizi içerisindeki önemini kavrama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fatih Mehmet EŞKİ
Öğrenme Çıktıları
1Kültür ve Medeniyet alanına ilişkin temel kavramları tanımlayabilme,
2Kültürü oluşturan temel öğeleri açıklayabilme,
3Türk kültürünün en önemi unsuru olan Türk dilini ve günümüze kadar getirilen edebiyatı tanıyabilme,
4Türk örf adet ve gelenekleri tarihi süreçte geçirdiği değişiklikleri açıklayabilme,
5Türk düşünce ve inancının tarihî süreçte geçirdiği değişiklikleri açıklayabilme,
6Türk Kültürü'nü oluşturan kültür taşıyıcılarının farkında olabilme,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kültür ve Medeniyet kuramlarının tarihî süreçte kazandığı anlamlar çerçevesinde, Türk kültürüne ait özellikleri aktarabilmek, kültür sınıflandırmaları içinde Türk Kültürü'nün yerini anlatabilmek, Türk Kültürü'ne özgü kurumları işlevleri ve önemleri açısından değerlendirebilmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konar-göçer bozkır kültürünün ortaya çıkmasında etkili olan faktörler,
2Konar-Göçerlik ve Göçebelik,
3Türk Kültürüyle çevre kültürler arasındaki benzerlik ve farklılıklar,
4İslam Öncesi Dönemde Türklerde Devlet Anlayışı,
5Türk Yazıtları,
6Efsaneler,
7Türklerde Devlet ve Halk ilişkileri,
8Ara Sınav,
9Bozkır Kültüründe Sosyal Yapı,
10Bozkır Kültüründe Ekonomik Yapı
11Türk Kültüründe Ailenin Yeri,
12Türk Kültüründe Kadın,
13Türk Hukuku,
14Türklerin Mensup Olduğu Dinler,
15Genel tekrar,
16Yarıyıl Sonu Sınavı,
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bahattin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 1988. Kaşgarlı Mahmud, Divanü Lûgat-it-Türk, I, II, III, (çev. B.Atalay), Ankara 1986. Yusuf Has Hacip Kutadgu Bilig, (çev, Resit Rahmeti Arat), Ankara 1994.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2816
Ev Ödevi11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek