Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT212B2.23 | Spor Tarihi | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sporun, bedenin ve beden eğitiminin tarihsel süreçte değişen işlevini, beden eğitimi politikalarını ve felsefelerini, modernleşmede beden eğitiminin konumunu öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci sportif hareketlerin ilk çağlarda hangi amaçlarla kullanıldığını ve doğuşunun tarihteki yerini açıklayabilmeli. | 2 | Öğrenci geçmişten günümüze beden eğitimi ve spor politikalarını ve felsefesini açıklayabilmeli. | 3 | Öğrenci çeşitli uygarlıklarda sportif oyunları ve bu oyunların kökenine ilişkin açıklamalar yapabilmeli. | 4 | Öğrenci Türklerde sporun tarihçesini, kültüre özgü oyunları ve teşkilatlanmaları açıklayabilmeli. | 5 | Öğrenci antik ve modern olimpiyat oyunlarını ve bu oyunların tarihçesini açıklayabilmeli. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sportif hareketlerin ilk çağlarda kullanımı ve doğuşu, çeşitli uygarlıklarda sportif oyunlar, olimpiyat oyunlarının tarihçesi, Türklerde spor, cumhuriyet dönemi Türk sporu, Türkiye'de spor teşkilatlanmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı ve haftalık ders planlamasına ilişkin açıklamaları yapılması. | | | 2 | Antik uygarlıklarda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması. | | | 3 | Orta çağda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması. | | | 4 | Rönesans, reform ve beden eğitimi ve spor ilişkisinin açıklanması. | | | 5 | Aydınlanma ve bilim çağında filozof beden eğitimcilerin tanımlanması ve açıklanması. | | | 6 | Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması. | | | 7 | Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Beden eğitimi ve sporun gelişiminde Almanya ve İsveç ekolünün açıklanması. | | | 10 | Antik ve modern olimpiyat oyunlarının tarihçesinin ve oynanan oyunların açıklanması. | | | 11 | Cumhuriyet dönemi beden eğitimi ve spor politikalarının açıklanması. | | | 12 | Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması. | | | 13 | Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması-2. | | | 14 | Yakın tarihte Türkiye'de sportif gelişmeler ve başarılar. | | | 15 | Genel tekrar. | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karacakaya, Y. E. (2022). Spor Tarihi: Erken Dönemden Moderniteye. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|