BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT212B2.23Spor TarihiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sporun, bedenin ve beden eğitiminin tarihsel süreçte değişen işlevini, beden eğitimi politikalarını ve felsefelerini, modernleşmede beden eğitiminin konumunu öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci sportif hareketlerin ilk çağlarda hangi amaçlarla kullanıldığını ve doğuşunun tarihteki yerini açıklayabilmeli.
2Öğrenci geçmişten günümüze beden eğitimi ve spor politikalarını ve felsefesini açıklayabilmeli.
3Öğrenci çeşitli uygarlıklarda sportif oyunları ve bu oyunların kökenine ilişkin açıklamalar yapabilmeli.
4Öğrenci Türklerde sporun tarihçesini, kültüre özgü oyunları ve teşkilatlanmaları açıklayabilmeli.
5Öğrenci antik ve modern olimpiyat oyunlarını ve bu oyunların tarihçesini açıklayabilmeli.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sportif hareketlerin ilk çağlarda kullanımı ve doğuşu, çeşitli uygarlıklarda sportif oyunlar, olimpiyat oyunlarının tarihçesi, Türklerde spor, cumhuriyet dönemi Türk sporu, Türkiye'de spor teşkilatlanmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve haftalık ders planlamasına ilişkin açıklamaları yapılması.
2Antik uygarlıklarda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması.
3Orta çağda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması.
4Rönesans, reform ve beden eğitimi ve spor ilişkisinin açıklanması.
5Aydınlanma ve bilim çağında filozof beden eğitimcilerin tanımlanması ve açıklanması.
6Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması.
7Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması.
8Ara Sınav
9Beden eğitimi ve sporun gelişiminde Almanya ve İsveç ekolünün açıklanması.
10Antik ve modern olimpiyat oyunlarının tarihçesinin ve oynanan oyunların açıklanması.
11Cumhuriyet dönemi beden eğitimi ve spor politikalarının açıklanması.
12Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması.
13Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması-2.
14Yakın tarihte Türkiye'de sportif gelişmeler ve başarılar.
15Genel tekrar.
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karacakaya, Y. E. (2022). Spor Tarihi: Erken Dönemden Moderniteye. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ123222222222
ÖÇ232232222323
ÖÇ322222222222
ÖÇ432232222322
ÖÇ523232222222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek