BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANTBSB2.29HentbolSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hentbolun felsefesini, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini incelemek,hentbolde ısınma ve soğumayı, toplu-topsuz bireysel teknikleri uygulamak, bireysel,grup, takım halinde hücum-savunmayı geliştirmek, kaleci ve özelliklerini analiz etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Yunus Emre ÇİNGÖZ
Öğrenme Çıktıları
1Hentbolun tanımı ve tarihçesini açıklayabilme ;
2Hentbol oyun kurallarını yorumlayabilme ;
3Hentbolun temel teknik becerilerini kavrayabilme;
4Hentbolun taktik becerilerini kavrayabilme ;
5Hentbol oyununu etik kurallar çerçevesinde açıklayabilme;
6Hentbol alıştırmalarını yaratıcılığını kullanarak yorumlayabilme;
7Öğrendiği teknik ve taktik bilgilerini öğrencilerine açıklayabilme ;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Hentbolün temel prensiplerini öğrenmek, oyun kurallarını anlamak, saha düzenini ve gerekli ekipmanları incelemek; hentbol antrenmanlarında ısınma ve soğuma tekniklerini uygulamak, top kontrolü ve pas tekniklerini geliştirmek; bireysel olarak ve grup halinde hücum ve savunma becerilerini ilerletmek, aynı zamanda kalecilerin rolünü ve özelliklerini analiz edebilmeyi öğrenciye kazandırmak.
Dersin İçeriği
Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedef/hedefleri, amaçları ve öğrenci kazanımları.Hentbolun Dünyadaki ve Türkiye’deki önemi Hentbolun tarihçesin anlanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma. Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedef/hedefleri, amaçları ve öğrenci kazanımları.Hentbolun Dünyadaki ve Türkiye’deki önemi Hentbolun tarihçesi
2Hentbolun oyun kurallarıOyun kurallarıyla ilgili uygulama yapabilme
3Hentbol da kullanılan paslar, Temel pas,(dayanma adımlı-dayanma adımsız)Bilek pası(iç bilek-dış bilek) Hentbol da Top tutma- atmaHentbolda kullanılan temel paslar ve top tutma atma alıştırmalarını uygulayabilme
4Hentbol da kullanılan paslar, Sıçrayarak pas, Yerden sektirme pas, Arkadan pas, Göğüsten pas, Ense pası, Alttan pas Top sürmeHentbolda kullanılan Sıçrayarak pas, Yerden sektirme pas, Arkadan pas, Göğüsten pas, Ense pası, Alttan pas ve Top sürme alıştırmalarını uygulayabilme.
5Hentbol de kullanılan kale atışları Temel kale atışları (Yüksek temel kale atışı-Kalça yüksekliğinde temel kale atışı) Alçak temel kale atışıHentbol de kullanılan kale atışları Temel kale atışları (Yüksek temel kale atışı-Kalça yüksekliğinde temel kale atışı) Alçak temel kale atışını uygulayabilme.
6Düşerek atış (Öne düşerek-Yana düşerek-Bükülü atış Sıçrayarak atışDüşerek atış (Öne düşerek-Yana düşerek-Bükülü atış Sıçrayarak atışı uygulayabilme.
7Hentbol de kullanılan aldatmalar(Toplu-Topsuz aldatmalar) Hentbol da kaleciHentbol de kullanılan aldatmalar(Toplu-Topsuz aldatmalar) Hentbol da kaleci alıştırmalarını uygulayabilir.
8ARA SINAV
9Hentbol da savunma hakkında genel bilgiler Savunmanın özellikleriHentbol da savunma hakkında genel bilgiler Savunmanın özellikleri uygulayabilir.
10Takım savunması (6:0, 5:1,4:2, 3:2:1) uygulayabilir.
11Hentbol da hücum hakkında genel bilgiler Hücumun özelliklerini uygulayabilir.
12Takım hücumu (Hücum aşamaları- hücum sistemleri) Hücum çeşitlerini uygulayabilir
13Maç uygulaması.
14maç uygulaması
15maç uygulaması
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. SEVİM, Y. "Hentbol Teknik Taktik", Ankara, 1992 2. MURATLI, S. ASLAN, M. AĞAN, Y. "Hentbol" Oto Basımevi , İstanbul. 3. DORAK, F. "Hentbol I Bireysel Hücum ve Savunma" İzmir, 1994. 4. MURATLI, S. ÖNER, K. "Hentbol da Savunma" İstanbul, 1985 5. KAYMAZ, S. BAŞ, F. "Hentbol de 3 Anahtar" 6. ÇELİKSOY, M. "Hentbol de Teori ve Uygulama" Eskişehir, 1996. 7. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Antrenman" Bağırgan Kitapevi, Ankara, 1990 8. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Performans" Bağırgan Kitapevi Ankara, 1998 9. MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım529,6148
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
ÖÇ7           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek