BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS0701.12Herkes İçin Spor (Spor Bilimleri Fakültesi)Seçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere farklı sporları tanıtarak ve spor etkinliklerine katılımı teşvik ederek aktif bir yaşam tarzının benimsenmesini teşvik eder. Bu da ileriki yaşamlarında düzenli fiziksel aktiviteyi sürdürmelerini teşvik edebilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. gör. Dr. Bülent TATLISU
Öğrenme Çıktıları
1Herkes için sporun tanımının, tarihinin, felsefesini bilir
2Herkes için sporun antrenman prensiplerini bilir.
3Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını irdeler
4İnsan hakları ve sporu bilir
5çocuk, kadın ve yaşlılarda sporu bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Herkes İçin Sporun Tanımı, Yararı, Yaygınlaşması, Dünyadaki Ve Türkiye'deki HİS Anlayışı, Sağlık İçin Spor, Rekreasyon İçin Spor, Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, Aileler, Engelliler, İçin Spor, Yerel Yönetimlerde Spor, Outdoor Sporlar konularını kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders hakkın bilgi ve dersin amaçlarının açıklanması
2Hareketsiz yaşamın sakıncaları
3Herkes için sporun tarihçesi. Her yaşta spor ve egzersizin temel hedefleri
4Herkes için sporun bilimsel temelleri
5Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri
6Neden Aerobik Egzersiz
7Kalp damar hastalığı ve egzersiz
8Ara Sınav
9Şişmanlık ve egzersiz
10Zayıflık ve egzersiz
11Aerobik nedir nasıl yapılır. Step nedir nasıl yapılır
12Sportif ısınmanın önemi
13Düzenli ve dengeli beslenme
14yaşlılarda spor
15çocuklarda spor
16Yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dünya Sağlık Örgütü. (2018). Global Action Plan on Physical Activity 2018-2030. Kennedy, B. B. (2018). Sport for All: Benefits and Implementation. Routledge. Kasser, S. L., & Lytle, R. K. (2011). Inclusive Physical Activity: A Lifetime of Opportunities. Human Kinetics. Keteyian, S. J., & Ehrman, J. K. (2020). Physical Activity for Health and Fitness. Human Kinetics. Stubbs, B., & Rosenbaum, S. (2018). Sport and Physical Activity for Mental Health. Cambridge University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek