Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS0701.12 | Herkes İçin Spor (Spor Bilimleri Fakültesi) | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere farklı sporları tanıtarak ve spor etkinliklerine katılımı teşvik ederek aktif bir yaşam tarzının benimsenmesini teşvik eder. Bu da ileriki yaşamlarında düzenli fiziksel aktiviteyi sürdürmelerini teşvik edebilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. gör. Dr. Bülent TATLISU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Herkes için sporun tanımının, tarihinin, felsefesini bilir | 2 | Herkes için sporun antrenman prensiplerini bilir. | 3 | Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını irdeler | 4 | İnsan hakları ve sporu bilir | 5 | çocuk, kadın ve yaşlılarda sporu bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Herkes İçin Sporun Tanımı, Yararı, Yaygınlaşması, Dünyadaki Ve Türkiye'deki HİS Anlayışı, Sağlık İçin Spor, Rekreasyon İçin Spor, Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, Aileler, Engelliler, İçin Spor, Yerel Yönetimlerde Spor, Outdoor Sporlar konularını kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders hakkın bilgi ve dersin amaçlarının açıklanması | | | 2 | Hareketsiz yaşamın sakıncaları | | | 3 | Herkes için sporun tarihçesi. Her yaşta spor ve egzersizin temel hedefleri | | | 4 | Herkes için sporun bilimsel temelleri | | | 5 | Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri | | | 6 | Neden Aerobik Egzersiz | | | 7 | Kalp damar hastalığı ve egzersiz | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Şişmanlık ve egzersiz | | | 10 | Zayıflık ve egzersiz | | | 11 | Aerobik nedir nasıl yapılır. Step nedir nasıl yapılır | | | 12 | Sportif ısınmanın önemi | | | 13 | Düzenli ve dengeli beslenme | | | 14 | yaşlılarda spor | | | 15 | çocuklarda spor | | | 16 | Yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dünya Sağlık Örgütü. (2018). Global Action Plan on Physical Activity 2018-2030.
Kennedy, B. B. (2018). Sport for All: Benefits and Implementation. Routledge.
Kasser, S. L., & Lytle, R. K. (2011). Inclusive Physical Activity: A Lifetime of Opportunities. Human Kinetics.
Keteyian, S. J., & Ehrman, J. K. (2020). Physical Activity for Health and Fitness. Human Kinetics.
Stubbs, B., & Rosenbaum, S. (2018). Sport and Physical Activity for Mental Health. Cambridge University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|