|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH413.2B | Türkiyede Darbeler Tarihi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türkiye topraklarında Osmanlı Devleti'nden günümüze kadar süregelen darbeci geleneğin devamlılığını sorgulamak, Yakın dönem Türkiye tarihinde gerçekleşen askeri darbelerin etkilerini öğretmek ve kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Serdar GÖKTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Osmanlı Devleti'nden devralınan siyasal ve askeri mirası kavraması. | 2 | Osmanlı'da ve Türkiye'de hükümet ordu ilişkisini açıklayabilmesi. | 3 | Cumhuriyet döneminde askeri müdahalelerin nedenlerini analiz etmesi. | 4 | Cumhuriyet döneminde askeri müdahalelerin sonuçlarını yorumlayabilmesi. | 5 | Yakın dönem askeri müdahalelerinin Türk siyasal yaşamına etkilerini değerlendirebilmesi. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Osmanlı da Devlet ve ordunun tarihi, yapısı, işleyişi ve yönetim ilişkileri, Sened-i İttifak, Islahat Fermanı, I.Meşrutiyet ve II. Meşrutiyet, Bab-ı âli Baskının ortaya çıkışı ve sonuçları, Türkiye de ordunun yapısı, işleyişi ve yönetim ilişkileri, Türkiye de çok partili siyasal yaşama geçiş ve sonuçları, Demokrat parti iktidarı ve ordu, 27 Mayıs askeri darbesini hazırlayan nedenler, darbe süreci ve sonrası, 12 Mart Muhtırasını hazırlayan nedenler ve sonrası, 24 Ocak Kararları hazırlayan nedenler ve sonrası,12 Eylül Darbesi hazırlayan nedenler, darbe süreci ve sonrası, 28 Şubat sürecini hazırlayan nedenler ve sonrası, 27 Nisan muhtırası nedenleri ve sonuçları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Osmanlı'da Devlet ve Ordu. | | | 2 | Osmanlı da Anayasal Gelişmeler. | | | 3 | Bab-ı âli Baskını 23 Ocak 1913. | | | 4 | Cumhuriyet in ilk yıllarında devlet ve ordu. | | | 5 | Çok Partili Seçim. | | | 6 | DP iktidarı 1950. | | | 7 | 27 Mayıs Darbesi 1960. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | 12 Mart Muhtırası 1971 | | | 10 | 24 Ocak Kararları 1980. | | | 11 | 12 Eylül Darbesi 1980. | | | 12 | 28 Şubat Postmodern Darbe 1997. | | | 13 | 27 Nisan e-muhtırası 2007. | | | 14 | Genel Değerlendirme. | | | 15 | Genel Değerlendirme. | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY, İstanbul, 2011.
Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yay., İstanbul, 1996.
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim yay., c. 1-15.
Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, 1839-1950, İmge yay., Ankara, 1995.
Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, 1950-1995, İmge yay., Ankara, 1996.
Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, Afa yay., İstanbul, 1996.
Modern Türkiye de Siyasi Düşüncenin Oluşumu, İletişim yay., İstanbul.
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye de Siyasi Partiler 1859-1950, İstanbul, 1952. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 12 | 12 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 | Okuma | 5 | 12 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|