BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH217.1BFarsça ISeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Farsça'nın Türk tarih yazıcılığındaki yerini kavrayabilme. Farsça kelimeleri tanır, okur, yazar ve anlamını bilir. Başlangıç seviyesinde Farsça gramer bilgisini edinmek. Basit metinleri çözümleyebilme. İsim cümlesi, isim tamlaması ve sıfat tamlaması kurabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Özkan DAYI
Öğrenme Çıktıları
1Temel Farsça Dilbilgisi kurallarının bir kısmını öğrenir
2 Farsçayı kısmen okur yazar
3Başlangıç metinlerini Türkçe'ye tercüme etme.
4Basit İsim cümleleri kurabilme.
5Farsça kendini tanıtabilme.
6Basit metinleri yazabilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fars dilinin Ortaçağ Türk tarihi için önemine değinmek, basit dil bilgisi kuralları ve başlangıç düzeyindeki metinleri okumak. Metin üzerinde alıştırma yapmak. Ödevler ile yeni öğrenilen dil bilgisi kurallarını pekiştirmek. bir sonraki derste ödevleri değerlendirerek, tekrar yapmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Farsça harfler
2Farsça harflerin yazılışı ve okunuşu
3Farsça kelimelerin yazılışı ve okunuşu
4Farsça ek filler şimdiki zaman olumlu olumsuz
5Farsça ek filler (Di-li geçmiş zaman-olumlu olumsuz)
6Farsça ek fiili miş-li geçmiş zaman olumlu olumsuz
7Farsça ek fiili miş-li geçmiş zaman olumlu olumsuz
8Ara sınav
9Daşten filinin kullanımı (geçmiş zaman olumlu-olumsuz)
10Ayrı şahıs zamirleri
11Bitişik şahıs zamirleri
12Farsça isimler-çoğullar
13 Farsça çoğul çeşitleri (an, ha, cat, gan, ye nun, vav nun, genel çoğullar)
14 İsmin hal ekleri ve örnek kullanımları
15Genel Tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
M. Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri - Sarf ve Nahiv, Nimet Yıldırım, Farsça Dilbilgisi,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1343255443
ÖÇ2453235433
ÖÇ3455333234
ÖÇ4542132443
ÖÇ5521433213
ÖÇ6433134334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek