Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH217.1B | Farsça I | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Farsça'nın Türk tarih yazıcılığındaki yerini kavrayabilme. Farsça kelimeleri tanır, okur, yazar ve anlamını bilir. Başlangıç seviyesinde Farsça gramer bilgisini edinmek. Basit metinleri çözümleyebilme. İsim cümlesi, isim tamlaması ve sıfat tamlaması kurabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Özkan DAYI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel Farsça Dilbilgisi kurallarının bir kısmını öğrenir | 2 | Farsçayı kısmen okur yazar | 3 | Başlangıç metinlerini Türkçe'ye tercüme etme. | 4 | Basit İsim cümleleri kurabilme. | 5 | Farsça kendini tanıtabilme. | 6 | Basit metinleri yazabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fars dilinin Ortaçağ Türk tarihi için önemine değinmek, basit dil bilgisi kuralları ve başlangıç düzeyindeki metinleri okumak. Metin üzerinde alıştırma yapmak. Ödevler ile yeni öğrenilen dil bilgisi kurallarını pekiştirmek. bir sonraki derste ödevleri değerlendirerek, tekrar yapmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Farsça harfler | | | 2 | Farsça harflerin yazılışı ve okunuşu | | | 3 | Farsça kelimelerin yazılışı ve okunuşu | | | 4 | Farsça ek filler şimdiki zaman olumlu olumsuz | | | 5 | Farsça ek filler (Di-li geçmiş zaman-olumlu olumsuz) | | | 6 | Farsça ek fiili miş-li geçmiş zaman olumlu olumsuz | | | 7 | Farsça ek fiili miş-li geçmiş zaman olumlu olumsuz | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Daşten filinin kullanımı (geçmiş zaman olumlu-olumsuz) | | | 10 | Ayrı şahıs zamirleri | | | 11 | Bitişik şahıs zamirleri | | | 12 | Farsça isimler-çoğullar | | | 13 | Farsça çoğul çeşitleri (an, ha, cat, gan, ye nun, vav nun, genel çoğullar) | | | 14 | İsmin hal ekleri ve örnek kullanımları | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M. Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri - Sarf ve Nahiv,
Nimet Yıldırım, Farsça Dilbilgisi, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|