Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY212.2B | Kent Sosyolojisi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin kent kavramına sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşmalarını ve kent toplumunun yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Esmeray ALACADAĞLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kentin sosyolojik olarak kavranışı hakkında bilgi sahibi olma,; | 2 | Kent sosyolojisi alanındaki gelişmeleri dönemsel olarak analiz edebilme,; | 3 | Küreselleşme sürecinde kentsel gelişmeleri takip edebilme ve değerlendirebilme,; | 4 | Kentsel dönüşüm ve mekânsal ayrışma kavramları hakkında bilgi sahibi olma,; | 5 | Kentsel eşitsizlikler ve sosyal adalet arasındaki bağlantıları çözümleyebilme, ; |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kentleşme ile ilgili temel kavram ve sosyolojik teoriler. Dünyada özellikle Türkiye’de kentleşmenin nedenleri, özellikleri ve etkileri. Kentsel nüfusun kaynağı, özellikleri ve dağılımı. Kentsel bölgelerin sosyal yapısı. Kentin ekolojik düzeni. Kentlerde bireyler, gruplar ve sosyal kurumlar. Kentsel hayata uyum. Gecekondu gelişmesi. Batı dünyasındaki “slum”lar ile gelişmekte olan ülkelerin sefalet mahalleleri arasında gecekonduların yeri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kent ve Toplum | | | 2 | Kent Kavramının Sosyolojik Analizi | | | 3 | Erken Sosyal Teoride Kent Sorunsalı | | | 4 | Eleştirel Kuramda Kent Sorunsalı | | | 5 | Küreselleşme ve Kent | | | 6 | Kentsel Dönüşüm ve Mekânsal Ayrışma | | | 7 | Mid-term | | | 8 | Kentsel Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma | | | 9 | Kent ve Alt Kent Kültürü | | | 10 | Kültür ve Kent Ekonomisi | | | 11 | Kent İmgesi | | | 12 | Kent Ütopyaları | | | 13 | Kentsel Planlama ve Ekolojik Kentler | | | 14 | Kent Sosyolojisinin Geleceği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A-Ders Kitabı: Rana A. ASLANOĞLU, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa: Asa Kitabevi Yayınları, 1998. B-Referanslar: Örgen UĞURLU; Nihal Şirin PINARCIOĞLU; Ayşegül KANBAK; Makbule ŞİRİNER, Türkiye Perspektifinden Kent Sosyolojisi Çalışmaları, İstanbul: Örgün Yayınevi, 2010. Mark GOTTDIENER; Ray HUTCHISON, The New Urban Sociology, Fourth Edition, Westview Press, 2010. Neslihan SAM; Rıza SAM (Ed.), Sosyo-Kültürel Farklılık ve Alaşım Mekânları - Kent ve Kentler, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları, 2012.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|