BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KY408.4BKüreselleşme ve EkolojiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere küreselleşme süreci ile meydana gelen ekonomik, siyasal, hukuki değişimler bağlamında ekolojik sorunların ulaşmış olduğu boyutlar hakkında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Küreselleşme ve ekoloji kavramları üzerine ayrıntılı bilgi sahibi olunacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Küreselleşme Kavramı
2Günümüzde Dünya Ekonomisinin Yapısı
3Küreselleşme ve Çevre
4Çevre Sorunlarının Küresel Olma Özelliği
5Risk Toplumu Analizi ve İmal Edilmiş Riskler
6Üçüncü Dünyadaki Çevre Sorunlarının Uluslararası Düzeye Yansıması
7Çevre Politikalarının Uluslararası Sistemde Belirlenmes
8Uluslararası Çevre Politikalarının Aktörleri
9Uluslararası Çevre Politikalarının Araçları
10Küreselleşen Dünyada Çevre Hukuku ve Çevre Hakkı
11Sürdürülebilir Bir Çevre ve Yeni Ekolojik Ekonomi
12Dünya’da ve Türkiye’de Eko-Teknolojiler ve Kullanım Alanları
13Yeni Ekolojik Düzen ve Ekolojik Bir Toplum Felsefesi
14Doğa İle Uyumlu Ekolojik Yapılar ve Ekolojik Mekânlar
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Ayşegül KAPLAN, Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Ankara: Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları, No.18, 1997. B-Referanslar: İbrahim KABOĞLU, Çevre Hakkı, 3. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 1996. Ruşen KELEŞ; Birol ERTAN, Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2002. Lester R. BROWN, Eko-Ekonomi, Dünya İçin Yeni Bir Ekonomi Kurmak, (Çev: A. Yeşim Erkan), İstanbul: TEMA Vakfı Yayınları, No:42, 2003. Ulrick BECK, Risk Toplumu - Başka Bir Modernliğe Doğru, (Çev: Kazım Özdoğan- Bülent Doğan), İstanbul: İthaki Yayınları, 2011. Neslihan SAM; Rıza SAM (Ed.), Küreselleşen Dünyada Değişimin Farklı Yüzleri - Disiplinler Arası Bir Yaklaşım, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları, 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ133133211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek