|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY407.5B | Yönetim Psikolojisi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Örgütsel ortamda insan davranışına ilişkin temel kavramları anlama, yorumlama; davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilme ve öneriler geliştirebilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim psikolojisi ile ilgili temel kavamları açıklayabilir. | 2 | Yönetsel alanda kazandığı teorik bilgileri uygulayabilir. | 3 | Meslek yaşamında karşılaştığı çeşitli sorunların çözümü için alternatifler ortaya koyabilir. | 4 | Örgütsel rol, davranış ve yetki konularında bilgi sahibi olur. | 5 | İyi bir yöneticide bulunması gereken psikolojik özellikleri bilir ve uygulamada farkına varır.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Örgütsel davranış konusunda genel bir değerleme; Tarihsel ve küresel bağlamda örgütsel davranış; Örgütlerde bireyler, algı, tutum, kişilik ve bireysel davranış, iş doyumu, temel motivasyon kavramları ve örgütler, çalışanlar ve yöneticiler için önemi, bireysel karar oluşturma; Örgütlerde gruplar, grup davranışı, takımlar, iletişim, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere, stres; örgütsel sistem, örgüt yapısı, teknoloji ve iş tasarımı, sosyo- teknik sistem, örgütsel kültür, örgütsel değişme ve geliştirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları) | | | 2 | Güdüleme | | | 3 | İş Doyumu | | | 4 | Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri) | | | 5 | Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim) | | | 6 | Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları) | | | 7 | Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İş Tasarımı | | | 10 | İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri) | | | 11 | İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi) | | | 12 | Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci) | | | 13 | Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi) | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|