Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY407.4B | Devlet Teorileri | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye geleneksel devletler ile modern devletler arasındaki farklar belirtilerek modern devletin ekonomik ve toplumsal yapı ile ola ilişkisine göre aldıkları formları göstermeyi ve günümüz yönetim şekilleri hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci devlet teorisi hakkında bilgi sahibi olur.; | 2 | Öğrenci modern devletler ve geleneksel devletler arasındaki farkları kavrar.; | 3 | Öğrenci devlet toplum ilişkisini öğrenir.; | 4 | Öğrenci devlet ekonomi ilişkisini öğrenir.; | 5 | Öğrenci küreselleşmenin devlet üzerindeki etkilerini öğrenir.; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Modern devletin özellikleri. Devlet ve modernite,Modernite ve postmodernite,Geleneksel devletler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Modern devletin özellikleri. | | | 2 | Devlet ve modernite | | | 3 | Modernite ve postmodernite | | | 4 | Geleneksel devletler | | | 5 | Çoğulculuk ve Marksizm | | | 6 | Neoliberalizm ve kurumsal devletçilik | | | 7 | Ekonomik aktör olarak devlet | | | 8 | Ekonomi politika oluşturucu olarak devlet | | | 9 | Refah devleti ve küreselleşme | | | 10 | Devletler ve yurttaşlar: Modern yurttaşlığın karakteristiği | | | 11 | Uluslararası sistemde devlet: idealizm ve gerçeklik | | | 12 | Uluslararası sistemde gerçekçi devlet paradigmasının eleştirisi | | | 13 | 21. yüzyılda devlet ve yeni yönetim biçimleri | | | 14 | İmparatorluk olarak 21. yüzyıl devleti | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Christopher Pierson, Modern Devlet, çev. Neşet Kutlu, Burcu Erdoğan, Chiviyazıları Yayınevi, İstanbul, 2011 Gianfranco Poggi, Devlet: Doğası, Gelişimi ve Geleceği, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2011 Bo Strath, Quentin Skinner, Devletler ve Yurttaşlar, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2011
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|