|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY308.2B | Çevre Hakkı | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, çevre yönetiminin kuramsal temelleri, amaç ve yöntemleri, sorunları; Türkiye’de çevre
yönetiminin merkezde ve yerelde örgütlenmesi, Türkiye’de çevre yönetimini oluşturan ve çevre yönetimine yön veren
mevzuata ilişkin düzenlemeler ile çevre yönetiminde yerel, ulusal, bölgesel, uluslararası aktörlerin etkileri ve ulusal
çevre politikalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye’de çevre yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | 2 | Türkiye'de ve Dünyada çevre sorunlarının nedenlerini sıralar ve sonuçlarını kavrar | 3 | Sürdürülebilir kalkınma-çevre korumacılık ilişkisini ve önemini bilir. | 4 | Çevre kirliliği sorununa ekonomik ve politik yaklaşımı izah eder ve doğal kaynakların yönetiminde etik
sorumluluk konusunu tüm boyutlarıyla ifade ede | 5 | Türkiye’de çevre koruma yönlü yasal düzenlemeler, yönetsel-politik yapılar ve Bakanlıkların çevre koruma
yönlü görevleri hakkında açıklamalar yapar ve yorumlar | 6 | Türkiye’de Çevresel Etki Değerlendirilmesi süreci hakkında bilgiler verir, genel işleyişi açıklar | 7 | Türkiye’de özel çevre koruma bölgeleri, milli parklar, kıyılar, ormanlar, sulak alanlar gibi özel koruma
alanlarının yönetimi hakkında bilgi kazanır. | 8 | Türkiye’de erozyon, toprak kirliliği su kirliliği, hava kirliliği sorunlarını açıklar ve politikaları bilir. | 9 | Sivil Toplum Kuruluşları ve çevre koruma ilişkileri hakkında bilgi verir ve analiz yapar. | 10 | Uluslararası Örgütlerinin çevre koruma yönlü çabaları ile uluslararası çevre anlaşmaları ve bildirgelerini
yorumlar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, Çevre Hukuku Ve Yönetimi İle İlgili Kavramlar | | | 2 | Çevre Kirliliği Sorununa Ekonomik Yaklaşım, Doğal Kaynakların Yönetiminde Etik Sorumluluk | | | 3 | Çevrenin Uluslararası Düzeyde Önem Kazanması, Uluslararası Örgütler Ve Çevre Koruma | | | 4 | Avrupa Topluluğu Ve Çevre Koruma, Bazı Ülkelerin Çevre Koruma Politikaları
| | | 5 | Türkiye’de Çevre Sorunları, Yasal Düzenlemeler, Yönetsel-Politik Yapı, Bakanlıkların Çevre Koruma
Görevleri | | | 6 | Yerel Yönetim Kuruluşlarının Çevre Koruma Yönlü Görevleri Ve Uygulamalar | | | 7 | Türkiye'de Özel Çevre Koruma Bölgeleri Yönetimi, Türkiye'de Kültür Ve Tabiat Varlıkları Koruma Alanları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye’de Doğal Yaşamı Koruma Alanları, Milli Parklar, Sulak Alanlar | | | 10 | Türkiye'de Ormanlar Ve Ormancılık Politikaları | | | 11 | Türkiye'de Deniz Kirliliği, Kıyı Yönetimi Ve Politikası | | | 12 | Türkiye'de Katı Atık Yönetimi Ve Politikası | | | 13 | Türkiye'de Erozyon, Toprak Kirliliği, Su Kirliliği, Hava Kirliliği Sorunları Ve Politikalar | | | 14 | Sivil Toplum Kuruluşları Ve Çevre Koruma | | | 15 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ8 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ9 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ10 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|