Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY308.5B | Türk Dış Politikası | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin Türk dış politikasının nasıl oluşturulduğu, nasıl yürütüldüğü konularında kuramsal bilgi ve örnek olayların incelenmesi yoluyla kavraması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Dış Politikasını temel kavramlarını tanımlamak. Bu kavramları siyasi, ekonomik, sosyo-kültürel olaylarla ilişkilendirmek ve açıklamak | 2 | Türk Dış Politikasına yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralar, adı geçen kurum ve kuruşların özellikleri hakkında açıklamalar yapmak. | 3 | Osmanlı diplomasisiyle, Türkiye Cumhuriyeti diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini yorumlamak. | 4 | Türk Dış Politikasının geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirmek. | 5 | Türkiye’nin günümüz dış politikasını analiz etmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kurtuluş Savaşı dönemi, Lozan Antlaşması, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu ve temel dış politika ilklerinin belirlenmesi; Türkiye'nin dış politikasını belirleyen temel unsurlara kuramsal yaklaşım; Türkiye'nin ikili ve çok taraflı ilişkileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk dış politikasının temel ilke ve hedeflerinin belirlenmesi, Türk dış politikasının dönemlere ayrılması ve ayrımın kıstaslarının belirlenmesi | | | 2 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türk dış politikası: Mondros Mütarekesi'nin incelenmesi, Batı Avrupa Devletleri ve Sovyetler Birliği ile ilişkiler | | | 3 | 1923-1939 döneminin Türk dış politikası açısından değerlendirilmesi ve Lozan Anlaşması'nın incelenmesi | | | 4 | 1923-1939 dönemi Türk dış politikası: a.Batı Avrupa devletleriyle ilişkiler, b.Sovyetler Birliği ile ilişkiler, c. Yunanistan ile ilişkiler, d. Türkiye'nin Ortadoğu devletleriyle ilişkileri, e. Montreux Boğazlar sözleşmesinin incelenmesi | | | 5 | 1939-1945 dönemi Türk dış politikasına bakış: dönemin dinamikleri ve gelişmelerin tematik olarak incelenmesi | | | 6 | II. Dünya Savaşı'nda Türkiye'nin savaşan devletlerle ilişkileri ve denge politikası. | | | 7 | Türkiye'de çok partili hayata geçişte dış politikanın etkinliğinin incelenmesi | | | 8 | Ara Sınavlar | | | 9 | 1945-1960 arası Türk-dış politikasının tematik olarak incelenmesi | | | 10 | 1945-1960 dönemi Türk dış politikası: Türkiye-Amerika ilişkileri | | | 11 | 1945-1960 dönemi Türk dış politikası: Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri, | | | 12 | 1945-1960 dönemi Türk dış politikası: Türkiye-Yunanistan ilişkileri, Türkiye'nin Orta Doğulu devletlerle ilişkileri | | | 13 | 1960-1980 Döneminde Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi | | | 14 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Amerika ilişkileri | | | 15 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Yunanistan ilişkileri (Kıbrıs ve Ege sorunu) | | | 16 | Final Sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | |
Final Sınavı | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | TOPLAM | 0 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|