Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY408.3B2 | Küreselleşme ve Ekoloji | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere küreselleşme süreci ile meydana gelen ekonomik, siyasal, hukuki değişimler bağlamında ekolojik sorunların ulaşmış olduğu boyutlar hakkında bilgi vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küreselleşme sürecinin çevre üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Küreselleşme Kavramı
| | | 2 | Günümüzde Dünya Ekonomisinin Yapısı
| | | 3 | Küreselleşme ve Çevre
| | | 4 | Çevre Sorunlarının Küresel Olma Özelliği
| | | 5 | Risk Toplumu Analizi ve İmal Edilmiş Riskler
| | | 6 | Üçüncü Dünyadaki Çevre Sorunlarının Uluslararası Düzeye Yansıması
| | | 7 | Çevre Politikalarının Uluslararası Sistemde Belirlenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Uluslararası Çevre Politikalarının Aktörleri
| | | 10 | Uluslararası Çevre Politikalarının Araçları
| | | 11 | Küreselleşen Dünyada Çevre Hukuku ve Çevre Hakkı
| | | 12 | Sürdürülebilir Bir Çevre ve Yeni Ekolojik Ekonomi
| | | 13 | Dünya’da ve Türkiye’de Eko-Teknolojiler ve Kullanım Alanları
| | | 14 | Yeni Ekolojik Düzen ve Ekolojik Bir Toplum Felsefesi
| | | 15 | Doğa İle Uyumlu Ekolojik Yapılar ve Ekolojik Mekânlar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|