Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY407.5B2 | Digital Kamu Yönetimi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin, ileri düzeyde bilgi, iletişim ve teknolojik gelişmenin yer aldığı günümüz dünyasında, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve yönetilmesinde ortaya çıkan değişiklikleri tanıması, açıklayabilmesi ile potansiyel fayda ve zararlarını analiz edebilmesini amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dijitalleşmenin kamu yönetimine etkisini analiz eder. | 2 | Kamu hizmetlerini geliştirmede ve kolaylaştırmada bir araç olarak e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarıyla açıklar. | 3 | Kamu yönetiminde e- hizmet anlayışını; e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden inceler. | 4 |
Türkiye’de ve dünyada e-devlet uygulamalarını karşılaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders, dijital çağ nedir? kamu yönetimindeki e- hizmet anlayışı; e-devlet, e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş e- devlet nedir? politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması, dijital çağda kamu yönetiminde normatif değerler ve etik, dünyada ve Türkiye’de e- devle uygulamalarının geleceği konularını kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | | | 2 | Dijital çağ nedir? kamu yönetimine etkileri üzerine etkilerine giriş | | | 3 | Kamu yönetimindeki e- hizmet anlayışı; e-devlet, e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş | | | 4 | e- devlet nedir? Politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? | | | 5 | Kamu yönetiminde e- devletin uygulanması | | | 6 | e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması | | | 7 | e- devlet uygulamalarının finansmanı, yönetimi, katılımın sağlanması | | | 8 | e- yönetişim, , ve-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Dijital çağda kamu yönetimi eğitimi ve araştırmaları | | | 11 | Dijital çağda bürokrasi | | | 12 | Dijital çağda kamu yönetiminde normatif değerler ve etik | | | 13 | Dijital çağda kamu yönetimi reformu | | | 14 | Dünyada ve Türkiye'de e- devlet uygulamalarının geleceği | | | 15 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|