Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KY308.5B2 | Uluslararası Çevre Politikaları | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çevresel ve ekonomik yönü olan uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgütlerin çevre yönleri ve çevre merkezli örgütlerin çalışmalarının değerlendirilmesi, Türkiye'nin uluslararasındaki anlaşmalar karşısındaki durumu, uluslararası örgütlerle ilişkilerinin analiz edilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uluslararası çevre politikalarını ve eylem planlarını tespit edebilme | 2 | Çevre konusunun uluslararası düzeyde önem kazanmasının temelinde yatan gelişmeleri, ilgili uluslararası örgütlerin ve uluslararası sözleşmelerin etkinliğini analiz edebilme | 3 | Gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkelerin çevre koruma ve ekonomik kalkınma konusundaki çabalarının sürdürülebilir bir çevreye etkilerini tartışabilme | 4 | Türkiye’nin çevre yönetimi ve politikalarını sorgulamak ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen iyi uygulama örnekleriyle karşılaştırma yapabilme | 5 | Güncel ve potansiyel çevre sorunlarıyla ilgili yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin stratejiler oluşturabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Küreselleşme kavramı, küreselleşmenin uluslararası çevre politikasına etkisi, çevre korumacı yaklaşımlar. | | | 2 | Uluslararası ilişkiler açısından çevre politikasının önemi. | | | 3 | Uluslararası Örgütler ve Çevre: Birleşmiş Milletler Örgütü, NATO-Kuzey Atlantik ve İşbirliği Paktı, Dünya Bankası, OECD- Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü Birleşmiş Milletler ve Çevre Yönlü Çalışmaları | | | 4 | Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi'nin Çevre Politikaları, Avrupa Birliği'nin Çevre Konusunda Gelişmekte Olan Ülkelerle İşbirliği | | | 5 | Avrupa Birliği Çevre Politikası Teknik ve Mali Araçları | | | 6 | Uluslararası düzeyde çevre konusunda çalışan Sivil Toplum Örgütleri (Greenpeace, Friends of Earth, PETA vd.) | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Uluslararası düzeyde çevre konusunda çalışan Sivil Toplum Örgütleri (Greenpeace, Friends of Earth, PETA vd.) | | | 9 | Türkiye'nin Çevre Yönetimi Konusunda Taraf Olduğu Uluslararası Anlaşma Örnekleri: Basel-Tehlikeli Atıkların Sınırlarötesi Taşınımının ve Bertarafının Kontrolü Sözleşmesi | | | 10 | Türkiye'nin Çevre Yönetimi Konusunda Taraf Olduğu Uluslararası Anlaşma Örnekleri: İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi | | | 11 | Kyoto Protokolü | | | 12 | Türkiye'nin Çevre Yönetimi Konusunda Taraf Olduğu Uluslararası Anlaşma Örnekleri: Barselona-Akdeniz in Kirliliğe Karşı Korunması Sözleşmesi | | | 13 | Uluslararası Çevre konusunda çeşitli örnekler üzerinde stratejik analiz yapmaya yönelik grup çalışmaları | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|