BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KY307.2B2Yönetim PsikolojisiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Örgütsel ortamda insan davranışına ilişkin temel kavramları anlama, yorumlama; davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilme ve öneriler geliştirebilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yönetim psikolojisi ile ilgili temel kavamları açıklayabilir.
2Yönetsel alanda kazandığı teorik bilgileri uygulayabilir.
3Meslek yaşamında karşılaştığı çeşitli sorunların çözümü için alternatifler ortaya koyabilir.
4Örgütsel rol, davranış ve yetki konularında bilgi sahibi olur.
5İyi bir yöneticide bulunması gereken psikolojik özellikleri bilir ve uygulamada farkına varır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Örgütsel davranış konusunda genel bir değerleme; Tarihsel ve küresel bağlamda örgütsel davranış; Örgütlerde bireyler, algı, tutum, kişilik ve bireysel davranış, iş doyumu, temel motivasyon kavramları ve örgütler, çalışanlar ve yöneticiler için önemi, bireysel karar oluşturma; Örgütlerde gruplar, grup davranışı, takımlar, iletişim, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere, stres; örgütsel sistem, örgüt yapısı, teknoloji ve iş tasarımı, sosyo- teknik sistem, örgütsel kültür, örgütsel değişme ve geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları)
2Güdüleme
3İş Doyumu
4Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri)
5Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim)
6Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları)
7Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar)
8Ara sınav
9İş Tasarımı
10İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri)
11İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi)
12Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci)
13Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi)
14Final Sınavı
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ143334444
ÖÇ243334444
ÖÇ343434444
ÖÇ443434444
ÖÇ533434444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek