BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KY211.1B2Kent SosyolojisiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin kent kavramına sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşmalarını ve kent toplumunun yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Esmeray ALACADAĞLI
Öğrenme Çıktıları
1Kentin sosyolojik olarak kavranışı hakkında bilgi sahibi olma,;
2Kent sosyolojisi alanındaki gelişmeleri dönemsel olarak analiz edebilme,;
3Küreselleşme sürecinde kentsel gelişmeleri takip edebilme ve değerlendirebilme,;
4Kentsel dönüşüm ve mekânsal ayrışma kavramları hakkında bilgi sahibi olma,;
5Kentsel eşitsizlikler ve sosyal adalet arasındaki bağlantıları çözümleyebilme, ;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kentleşme ile ilgili temel kavram ve sosyolojik teoriler. Dünyada özellikle Türkiye’de kentleşmenin nedenleri, özellikleri ve etkileri. Kentsel nüfusun kaynağı, özellikleri ve dağılımı. Kentsel bölgelerin sosyal yapısı. Kentin ekolojik düzeni. Kentlerde bireyler, gruplar ve sosyal kurumlar. Kentsel hayata uyum. Gecekondu gelişmesi. Batı dünyasındaki “slum”lar ile gelişmekte olan ülkelerin sefalet mahalleleri arasında gecekonduların yeri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kent ve Toplum
2Kent Kavramının Sosyolojik Analizi
3Erken Sosyal Teoride Kent Sorunsalı
4Eleştirel Kuramda Kent Sorunsalı
5Küreselleşme ve Kent
6Kentsel Dönüşüm ve Mekânsal Ayrışma
7Mid-term
8Kentsel Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
9Kent ve Alt Kent Kültürü
10Kültür ve Kent Ekonomisi
11Kent İmgesi
12Kent Ütopyaları
13Kentsel Planlama ve Ekolojik Kentler
14Kent Sosyolojisinin Geleceği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A-Ders Kitabı: Rana A. ASLANOĞLU, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa: Asa Kitabevi Yayınları, 1998. B-Referanslar: Örgen UĞURLU; Nihal Şirin PINARCIOĞLU; Ayşegül KANBAK; Makbule ŞİRİNER, Türkiye Perspektifinden Kent Sosyolojisi Çalışmaları, İstanbul: Örgün Yayınevi, 2010. Mark GOTTDIENER; Ray HUTCHISON, The New Urban Sociology, Fourth Edition, Westview Press, 2010. Neslihan SAM; Rıza SAM (Ed.), Sosyo-Kültürel Farklılık ve Alaşım Mekânları - Kent ve Kentler, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları, 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11212
Bireysel Çalışma14456
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ133443432
ÖÇ233443332
ÖÇ334343332
ÖÇ434343332
ÖÇ534343332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek