BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0308.11Eğitimin Ekonomik TemelleriSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkinin anlaşılmasının sağlanmasında gerekli bilgi, beceri, tutum ve davranışları öğrencilere kazandırmaktır. .
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.öğrt.üyesi Ayhan BULUT
Öğrenme Çıktıları
1Ekonomi ve eğitim ekonomisi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Eğitim ekonomisinin, Dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişim sürecini, bu alanda yapılan ilk çalışmaları (araştırmaları) bilir.
3Eğitim ekonomisi alanında Türkiye’de yapılmış olan bilimsel yayınları ve makaleleri inceler.
4Küreselleşme – uluslararası rekabet ve eğitim ilişkisini araştırır.
5Maliyet-Fayda Analizi ve Maliyet-Etkililik Analizini öğrenir ve eğitim sektöründen ve diğer sektörlerden örneklerle açıklar.
6Eğitimin finansman yöntemlerini (modellerini) bilir ve bu yöntemlerin Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanışından örnekler verir.
7Dünya Bankası ve Avrupa Birliği kredileriyle Türkiye’de yürütülmüş olan eğitim projeleri (Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Mesleki ve Teknik Eğitimin Modernizasyonu Projesi vb) ve sağlanan yararları çözümler.
8Eğitimde verimlilik ve etkililiği bilir ve meslek yaşamı boyunca kullanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin ön koşulu olan ders bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimin ekonomik temellerine ilişkin temel kavramlar, ekonomi kuram ve uygulamalarının eğitim sistemleri ile ilişkisi, eğitim ekonomisi kuramları, eğitimde maliyet ve harcamalar, eğitimin finansmanı, eğitim ve kalkınma arasındaki ilişkiler. .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ekonominin Temel Kavramları
2Ekonomik Göstergeler
3Eğitim Ekonomisi
4Eğitim Sunumu ve İstemi
5Eğitimin Maliyeti
6Eğitimin Gelir Kaynakları (Finansmanı)
7Eğitim Harcamaları ve Türleri
8Ara sınav
9Eğitimde Maliyet - Yarar Çözümlemesi
10Eğitimde Maliyet - Etkililik Çözümlemesi
11İşgücü Piyasası Yaklaşımları
12Eğitim-Gelir-İşsizlik İlişkisi
13Eğitim - Uluslararası Rekabet İlişkisi
14Genel Değerlendirme
15Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kavak, Yüksel ve Burgaz, Berrin (1994) Eğitim Ekonomisi-Seçilmiş Yazılar (çeviri), Ankara: Pegem Yayıncılık. Türkçe Tuzcu, Gökhan (2021). Eğitim Ekonomisi. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. Türkçe Hesapçıoğlu, Muhsin (2001) İnsan Kaynakları Yönetimi ve Ekonomisi, İstanbul: Beta Yayıncılık. Türkçe Adem, Mahmut (1993) Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, Ankara Ün. Yayını
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Staj uygulaması bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım111
Bireysel Çalışma4416
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
Ev Ödevi248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek