BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0306.4Sözsüz İletişimSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; psikolojik danışmanın sözsüz iletişimi kurma becerisini kazanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İletişim Sürecinde Yer Alan Unsurları analiz eder.
2İletişim problemlerini açıklar.
3Sözsüz İletişim ve özelliklerini günlük hayata uygular
4Kişiler Arası Mesafe ve yönetim ilişkisini değerlendirir.
5Zaman yönetimini yaşamına uygular.
6Eğitimde Beden Dilinin Önemini açıklar.
7Jest ve mimikleri çözümler.
8Araçların önemini bilir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sözsüz İletişim Ve Özellikleri Yüz İfadesi; Mimikler Ve Jestler, Kol Kavuşturma , Bacaklar Ve Yürüyüş Şekilleri, Kişiler Arası Mesafe Ve Yönetim Açısı, Zaman Kullanımı, Senin İletişimdeki Rolü, Dokunma, Bazı Önemli, Duygulara Ait Jestler ve Mimikler, Eğitimde Beden Dilinin Önemi Araçlar, Aksesuarlar, Giyim, Kuşam Ve Statü Göstergeleri, Dünyadaki Farklı Kültürler Ve Beden Dili. Bazı Ülkelerde Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Jestler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişimin Kapsamı Ve Tanımı
2İletişimin Amacı, Özellikleri, İşlevi Ve Varsayımları
3İletişim Sürecinde Yer Alan Unsurlar
4İletişim Problemleri
5İletişim İçinde Benliğin Tanımı Ve Sunumu
6İletişimin Sınıflandırılması
7Sözsüz İletişim Ve Özellikleri
8Yüz İfadesi; Mimikler Ve Jestler
9Kol Kavuşturma , Bacaklar Ve Yürüyüş Şekilleri
10Kişiler Arası Mesafe Ve Yönetim Açısı
11Zaman Kullanımı, Senin İletişimdeki Rolü, Dokunma, Bazı Önemli Duygulara Ait Jestler Ve Mimikler
12Eğitimde Beden Dilinin Önemi
13Araçlar, Aksesuarlar, Giyim, Kuşam Ve Statü Göstergeleri
14Dünyadaki Farklı Kültürler Ve Beden Dili. Bazı Ülkelerde Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Jestler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Quiz220
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı111
Quiz2510
Derse Katılım16116
Bireysel Çalışma16232
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)79
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek