Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0306.4 | Sözsüz İletişim | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin Amacı Bu dersin amacı; psikolojik danışmanın sözsüz iletişimi kurma becerisini kazanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim Sürecinde Yer Alan Unsurları analiz eder. | 2 | İletişim problemlerini açıklar. | 3 | Sözsüz İletişim ve özelliklerini günlük hayata uygular | 4 | Kişiler Arası Mesafe ve yönetim ilişkisini değerlendirir. | 5 | Zaman yönetimini yaşamına uygular. | 6 | Eğitimde Beden Dilinin Önemini açıklar. | 7 | Jest ve mimikleri çözümler. | 8 | Araçların önemini bilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sözsüz İletişim Ve Özellikleri
Yüz İfadesi; Mimikler Ve Jestler, Kol Kavuşturma , Bacaklar Ve Yürüyüş Şekilleri, Kişiler Arası Mesafe Ve Yönetim Açısı, Zaman Kullanımı, Senin İletişimdeki Rolü, Dokunma, Bazı Önemli, Duygulara Ait Jestler ve Mimikler, Eğitimde Beden Dilinin Önemi
Araçlar, Aksesuarlar, Giyim, Kuşam Ve Statü Göstergeleri, Dünyadaki Farklı Kültürler Ve Beden Dili. Bazı Ülkelerde Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Jestler
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimin Kapsamı Ve Tanımı | | | 2 | İletişimin Amacı, Özellikleri, İşlevi Ve Varsayımları | | | 3 | İletişim Sürecinde Yer Alan Unsurlar | | | 4 | İletişim Problemleri | | | 5 | İletişim İçinde Benliğin Tanımı Ve Sunumu | | | 6 | İletişimin Sınıflandırılması | | | 7 | Sözsüz İletişim Ve Özellikleri | | | 8 | Yüz İfadesi; Mimikler Ve Jestler | | | 9 | Kol Kavuşturma , Bacaklar Ve Yürüyüş Şekilleri | | | 10 | Kişiler Arası Mesafe Ve Yönetim Açısı | | | 11 | Zaman Kullanımı, Senin İletişimdeki Rolü, Dokunma, Bazı Önemli Duygulara Ait Jestler Ve Mimikler | | | 12 | Eğitimde Beden Dilinin Önemi | | | 13 | Araçlar, Aksesuarlar, Giyim, Kuşam Ve Statü Göstergeleri | | | 14 | Dünyadaki Farklı Kültürler Ve Beden Dili. Bazı Ülkelerde Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Jestler | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Quiz | 2 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|