Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD410.4 | Medya ve Psikoloji | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; haber ve tanıtımda, görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığının incelenmesi ve medya ve psikoloji arasındaki iletişim ve medyanın bireyler üzerindeki psikolojik yansımalarının tartışılmasıdır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görsel medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını yorumlar. | 2 | Yazılı medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını değerlendirir | 3 | Görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığını karşılaştırır. | 4 | Haber ve tanıtımda psikoloji ve sosyal psikoloji verilerini yorumlar. | 5 | Medya ve psikolojiyi ilişkilendirir. | 6 | Medya ve popüler kültürü karşılaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler, Türkiye’deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri, Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü, Medya etiği, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler üzerindeki olumsuz etkileri, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar ve ergenler üzerindeki olumlu etkileri. Medya estetiği ve psikoloji, Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri
Medya ve şiddet ve Medyanın çocuklara karşı olan sorumluluğunu kapsayan bir derstir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Medya ve medya tarihi | | | 3 | Medya ve toplumsal iletişim | | | 4 | Medya ve toplumsal etkileşim | | | 5 | Medyanın varlık şartları ile işleyiş şartları | | | 6 | Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler | | | 9 | Türkiye’deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri | | | 10 | tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler ve yetişkinler üzerindeki olumsuz etkileri | | | 11 | Medya etiği | | | 12 | Medya estetiği ve psikoloji | | | 13 | Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri | | | 14 | Medya ve şiddet | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 2 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|