BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PD410.4Medya ve PsikolojiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; haber ve tanıtımda, görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığının incelenmesi ve medya ve psikoloji arasındaki iletişim ve medyanın bireyler üzerindeki psikolojik yansımalarının tartışılmasıdır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Görsel medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını yorumlar.
2Yazılı medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını değerlendirir
3Görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığını karşılaştırır.
4Haber ve tanıtımda psikoloji ve sosyal psikoloji verilerini yorumlar.
5Medya ve psikolojiyi ilişkilendirir.
6Medya ve popüler kültürü karşılaştırır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler, Türkiye’deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri, Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü, Medya etiği, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler üzerindeki olumsuz etkileri, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar ve ergenler üzerindeki olumlu etkileri. Medya estetiği ve psikoloji, Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri Medya ve şiddet ve Medyanın çocuklara karşı olan sorumluluğunu kapsayan bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Medya ve medya tarihi
3Medya ve toplumsal iletişim
4Medya ve toplumsal etkileşim
5Medyanın varlık şartları ile işleyiş şartları
6Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü
7Ara sınav
8Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler
9Türkiye’deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri
10tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler ve yetişkinler üzerindeki olumsuz etkileri
11Medya etiği
12Medya estetiği ve psikoloji
13Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri
14Medya ve şiddet
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Quiz220
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı111
Quiz2510
Derse Katılım16348
Bireysel Çalışma16232
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2  5            
ÖÇ3  5            
ÖÇ4  5            
ÖÇ5               
ÖÇ6  5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek