BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0304.2Kavram YanılgılarıSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunları olası oluşma nedenlerinin kavramaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kavram ve kavram özelliklerini anlar
2Kavram öğretiminin nasıl yapıldığını ve bu süreçte kavram yanılgılarının rolünü değerlendirir.
3Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar.
4Kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini bilir.
5Öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı; Bilişsel Öğrenme ve Kavram Öğrenimi; Fen Öğretiminde Temel Kavramlar ve Kavram Yanılgıları; Kavram Öğretiminde Kullanılabilecek Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları; Kavram Haritaları; Kavramsal Karikatürler; Analojiler; Kavramsal Değişim Metinleri; Fen Öğretiminde Kavramsal Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi; Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı
2Kavramlar ve özellikleri
3Kavramların öğretimdeki önemi
4 Kavram Öğretimi
5 Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.)
6Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri
7 Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-1
8Ara sınav
9 Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-2
10Kavram Yanılgılarını Düzeltme Süreci ve Kavramsal Değişim
11 Kavramsal Değişim Metinleri
12 Analojiler
13Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme
14Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma236
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma3515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5840
Okuma428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek