BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-SEÇ19Hikâye ve Masal AnlatıcılığıSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı; geleneksel masal anlatıcılığı eğitimi ile Öğretmen adaylarının mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, kendi kültürel yapılarını daha yakından tanıyarak milli ve evrensel mesleki tutum ve değerlerini geliştirmelerine destek olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Kadir Kaplan
Öğrenme Çıktıları
1Masal ve masalın diğer türlerden farkları hakkında bilgi sahibi olur.
2Geleneksel masal anlatıcılığının önemini açıklar.
3Masal anlatıcılığı yöntem ve tekniklerini uygular.
4Masal anlatımında tekerleme ve ara sözlerin önemini açıklar.
5Masal anlatımında dil kullanımının önemini açıklar.
6Masal ve dinleyici ile bağ kurmanın önemini örneklerle açıklar.
7Masalın eğitsel işlevini açıklar.
8Masal anlatımında ses, nefes ve beden kullanımının önemini açıklar.
9Öğrencilerin yaş özelliklerine göre masalı nasıl seçeceğini açıklar.
10Masal anlatımında müziğin önemini açıklar.
11Masalda ve masal anlatımında ritmin önemini açıklar.
12Masal anlatımında ritim,dans, devinim ile ritmik oyunlar tasarlar.
13Masal anlatımında diksiyon, tonlama, ritm ve beden kullanımı dikkat eder.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin ön koşulu yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Masalın Temel Unsurları ve Yapısı, Masal Türleri, Masalların Sınıflandırması, Hikâyenin ve Masal Ortamının Hazırlanması, Hikâye ve Masal Anlatımı, Hikâye ve Masal Anlatma Teknikleri, Doğaçlama, Anlatıcı, Dinleyici ve Hikâye arasındaki ilişki, Beden Farkındalığı, Mekan Farkındalığı, Beden ve Mekan ilişkisi, Hikâye ve Masal Anlatıcılığında Kendimizi Nasıl Geliştirebiliriz?, Hayal Gücü Geliştirme Etkinlikleri, Hikâye ve Masalların Eğitim Ortamlarında Kullanımı, Hikâye ve Masalın Bilinçaltına Etkisi, Hikâye ve Masal Yazım Etkinlikleri, Masal ve Hikayenin İyileştirici Gücü, Masal ve Hikayelerle Çocuk Analizi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Masalla Tanışma, Masallara Dair Kavramlar
2Gelenekten Geleceğe Masal Anlatıcılığının kısa tarihi
3Anadolu Masallarının İçerik ve Biçim Açısından İncelenmesi
4İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam
5İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam
6Masal Anlatmaya Hazırlanma
7Ritm, tekrar, hız, jest
8Eşikler
9Masalın çocuk gelişimine etkisi
10Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 1
11Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 2
12Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 3
13Masal Anlatma Uygulaması
14Masal Anlatma Uygulaması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oruç, Ş. (2019) Masal ve Hikaye Anlatıcılığı, Buğrahan Yayınları, İstanbul. Liberman, J.M. (2015). Masal Terapi, Doğan Novus, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Uygulama/Pratik6954
Gösterme326
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
ÖÇ9               
ÖÇ10               
ÖÇ11               
ÖÇ12               
ÖÇ13               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek