BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPDS4Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Duyuşsal EğitimSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde duyuşsal hedeflerin farkına varabilme ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Gelişimsel ve eğitsel süreçler bağlamında duyuşsal süreçleri tanır, aşamalı olarak sınflandırır
2Duyuşsal öğrenmeye ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
3Duyuşsal eğitime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
4 Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin engelleri tanır, önleme ve müdahale konusunda eğitsel, kişisel sosyal ve meslkei rehberlik süreçlerini yapılandırır.
5Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin programları değerlendirebilir-geliştirilmesinde rol alır.
6Duyuşsal özelliklerini bireysel gelişimsel süreçte değerlendirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Duyuş tanımı, duyuşsal alan sınıflaması, duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış hâline getirme; duyuşsal eğitim yaklaşımları, duyuşsal eğitimin uygulanması, duyuşsal eğitimde RPD’nin yeri ve önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş-Ders tanıtımı-
2Gelişimsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
3Eğitsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
4Eğitim sistemi ve programı kapsamında duyuşsal eğitim ve değerler eğitimi, açık-örtük program değerlendirmesi
5Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-duyuşsal hedeflerin belirlenmesi ve gelişimin izlenmesi
6Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-davranış bozuklukları değerlendirmesi
7Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-sorunları tanıma ve müdahale
8Ara sınav
9Farklı eğitim kademeleri için duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
10Farklı eğitim kademeleri için Duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
11Duyuşsal eğitim sürecinde RPD hizmetleri
12Duyuşsal süreçler ve kişisel-sosyal rehberlik hizmetleri
13Duyuşsal eğitim ve yaşam boyu süreçler
14Genel değerlendirme
15final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz2510
Derse Katılım16348
Bireysel Çalışma16348
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek