Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPDS4 | Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Duyuşsal Eğitim | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde duyuşsal hedeflerin farkına varabilme ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğt. Üyesi Mehtap KARACİL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişimsel ve eğitsel süreçler bağlamında duyuşsal süreçleri tanır, aşamalı olarak sınflandırır | 2 | Duyuşsal öğrenmeye ilişkin kuramsal açıklamaları bilir | 3 | Duyuşsal eğitime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir | 4 | Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin engelleri tanır, önleme ve müdahale konusunda eğitsel, kişisel sosyal ve meslkei rehberlik süreçlerini yapılandırır. | 5 | Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin programları değerlendirebilir-geliştirilmesinde rol alır. | 6 | Duyuşsal özelliklerini bireysel gelişimsel süreçte değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Duyuş tanımı, duyuşsal alan sınıflaması, duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer
verme, örgütleme, tutum ve davranış hâline getirme; duyuşsal eğitim yaklaşımları, duyuşsal eğitimin
uygulanması, duyuşsal eğitimde RPD’nin yeri ve önemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş-Ders tanıtımı-
| | | 2 | Gelişimsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
| | | 3 | Eğitsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
| | | 4 | Eğitim sistemi ve programı kapsamında duyuşsal eğitim ve değerler eğitimi, açık-örtük program değerlendirmesi | | | 5 | Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-duyuşsal hedeflerin belirlenmesi ve gelişimin izlenmesi | | | 6 | Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-davranış bozuklukları değerlendirmesi | | | 7 | Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-sorunları tanıma ve müdahale | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Farklı eğitim kademeleri için duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
| | | 10 | Farklı eğitim kademeleri için Duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar | | | 11 | Duyuşsal eğitim sürecinde RPD hizmetleri
| | | 12 | Duyuşsal süreçler ve kişisel-sosyal rehberlik hizmetleri | | | 13 | Duyuşsal eğitim ve yaşam boyu süreçler
| | | 14 | Genel değerlendirme
| | | 15 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uyanık Balat, G., Deretarla Gül, E. & Çelebi Öncü,E. Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları, 2005.
Cömert Özata, Suzan. Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara, 2015 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|