BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-RPDS3Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik DanışmaSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini ve kullanılacak teknikleri öğrenir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini öğrenir.
2Çocuk ve ergenlerle kullanılabilecek psikolojik danışma kuramlarını bilir.
3Yaş dağılımlarına göre çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma süreçlerini öğrenir ve uygun teknikleri kullanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ve psikolojik danışma sürecine yansıması; çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde ilke ve teknikler; psikolojik danışma sürecini planlama, psikolojik danışma oturumunu yapılandırma ve yönetme; çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan psikolojik danışma kuramları, çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma, farklı çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma, boşanma süreci/sonrası psikolojik danışma, etik ve yasal konular.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Tarihsel ve Bağlamsal Eğilimler: Rehber Niteliğinde Açıklamalar
3Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Yasal ve Etik Konular
4Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar
5Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar
6Psikolojik Danışma Süreci: Terapötik İlişkiyi Kurma Psikodinamik Yaklaşımlar
7İnsancıl Yaklaşımlar- Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlar
8Ara Sınav
9Aile ve Örgütsel Sistem Yaklaşımları – Yapılandırmacı Yaklaşımlar
100-4 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma
115-8 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma
129-11 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma
1312-14 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma
1415-19 Yaş Arasındaki Ergenlerle Psikolojik Danışma
15Ders Değerlendirme
16YARIYIL SONU SINAVLARI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Quiz2510
Derse Katılım16348
Bireysel Çalışma16232
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1 54   4533 4343
ÖÇ2 54   4533 4343
ÖÇ3 54   4543 4344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek